پایان کار دستگاه های جیلبریک در Cydia Store
1 min read

پایان کار دستگاه های جیلبریک در Cydia Store

Cydia Store برای سال ها بازیگر اصلی صحنه آیفون های جیلبریک به حساب می آمد. اما این فروشکاه اپلیکیشن که کار آن فروش اپلیکیشن های مناسب برای آیفون های جیلبریک بوده است، به کار خود پایان داد.

Cydia Store توسط یک نفر به نام جی فریمن پشتیبانی و نگهداری می شود. فریمن که به نام مستعار آنلاین "سوریک " مشهور است، در روز جمعه خبر از تعطیلی Cydia Store داد. وی در بیانیه خود در Reddit گفت که مدت زیادی بوده است که فروشگاه درآمدی ناچیز دارد و اخیرا متوجه باگی در آن شده است که ممکن است کاربران را تحت ریسک قرار دهد.

"حقیقت این است که من قصد داشتم Cydia Store را تا پایان سال تعطیل کنم و منتظر برنامه ریزی برای این کار بعد از دریافت گزارش [عملکرد] بودم؛ این فروشگاه به من ضرر می زند و چیزی نیست که علاقه ای به نگهداری آن داشته باشم."

همان طور که سوریک در بیانیه خود گفته است هزینه های نگهداری و پشتیبانی از فروشگاه بیشتر از درآمد آن است و همین مسئله باعث تعطیلی آن شده است. هم اکنون خرید از Cydia Store غیر فعال است و این بدان معناست که کاربران نمی توانند اپلیکیشن ها را به صورت مستقیم از این فروشگاه خریداری کنند.

البته لازم به ذکر است که کاربران هنوز می توانند نسبت به دانلود برنامه های رایگان از Cydia Store اقدام کنند. همچنین کسانی که قبلا برای اپلیکیشن یا ترفندی هزینه پرداخت کرده اند می توانند به دانلود آن ها ادامه دهند اما امکان خرید جدید دیگر وجود ندارد.

سوریک می گوید که بیانیه رسمی وی هفته آینده منتشر شده و در آن به جزئیات بیشتر و همچنین آینده Cydia Store اشاره خواهد شد.