هکرهای چینی پیمانکاران نیروی دریایی ایالات متحده را مورد هدف قرار دادند
1 min read

هکرهای چینی پیمانکاران نیروی دریایی ایالات متحده را مورد هدف قرار دادند

مجله وال استریت در روز جمعه گزارش داد که هکرهای چینی پیمانکاران نیروی دریایی ایالات متحده را به منظور سرقت اطلاعاتی از جمله برنامه های موشکی، از طریق آنچه بعضی از مقامات آن را بعنوان یکی از رایج ترین برنامه های اینترنتی سایبری مرتبط با پکن نامیده اند، مورد نفوذ قرار داده اند.

براساس این گزارش،قربانیان این حمله پیکانکاران کوچک و بزرگی بوده اند که قصد گسترش حوضه فعالیت خود را داشته اند. هکرها در طول 18 ماه گذشته برای جمع آوری اطلاعات، خرابکاری در سیستم آمریکایی ها و دزدیدن مالکیت فکری نفوذ های بیشماری را در این پیمانکاران انجام داده اند.

گزارش مجله براساس اطلاعاتی از سوی کارشناسان و مقاماتی است که می گویند ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، دستور بررسی نقاط ضعف امنیتی سایبری را صادر کرده است که منجر به ارزیابی اولیه در مورد تأیید نگرانی ها و زمینه واکنش نیروی دریایی شد است. بر اساس گزارش، مقامات نیروی دریایی این نفوذها را ناراحت کننده و غیر قابل قبول خوانده اند.

رابرت جویس، رییس سازمان امنیت ملی آمریکا، روز سه شنبه گفت که به طور کلی فعالیت های سایبری چینی در ایالات متحده طی ماه های اخیر افزایش یافته است. حملات دیجیتال بخش های انرژی، مالی، حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را هدف قرار داده اند و علاوه بر این، تلاش داشته اند تا با استفاده از جاسوسی و دزدی مالکیت فکری در زیرساخت های حیاتی اخلال ایجاد کنند.

مجله وال استریت همچنین عنوان کرده است که مقامات چینی از پاسخ فوری در این باره پرهیز کرده و هرگونه ارتباط با این حملات سایبری را نیز تکذیب کرده اند.