دست نگه دارید؛ کارت گرافیک های جدید در راه بازار ایران!

دوستان و همراهان "سخت افزار" می دانیم که انویدیا به تازگی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX را به تازگی معرفی کرده است. این محصولات در 3 مدل راهی بازار های جهانی شده و البته در مطالب بسیاری به اخبار پیرامون این کارت گرافیک ها پرداختیم. چندی پیش، مسئله افزایش قیمت در برخی از سخت افزارها، خصوصا کارت گرافیک های جدید در بازار ایران بسیار مسئله ساز شده بود.

به همین علت اقدام به انتشار مطلبی کردیم که بازخورد اصلی آن، کاهش قیمت در چند مدل مورد اشاره در مطلب بود. به هر حال به این سادگی نمی توان پرتقال فروش را در این بازار آشفته پیدا کرد! از سوی دیگر، افزایش نرخ ارز به نسبت ریال مسئله ای حائز اهمیت است اما بازهم با توجه به کاهش نرخ ارز حتی تا کانال 9 هزار تومان، همچنان قیمت بسیاری از قطعات بیش از چیزی است که باید باشد. در همین حال کاربران بسیاری از ما پرسیده اند که تکلیف وضعیت کارت گرافیک های جدید انویدیا در بازار چیست؟

بسیاری از شرکت های داخلی، هنوز موفق به توزیع کارت گرافیک های خود در بازار ایران نشده و جای خالی مدل های بسیاری خالی مانده است. به همین علت یک حباب قیمت نگران کننده در چند مدل موجود وجود دارد. به همین علت در روزهای اخیر با برخی از شرکت های وارد کننده و دفاتر مرکزی این شرکت ها در ایران صحبت کردیم. تمامی آنها پاسخ های مشابهی را در این زمینه ارائه کرده اند.

در یک کلام، این کمپانی ها نیز به زودی کارت گرافیک های سفارشی GeForce RTX خود را راهی بازار ایران خواهند کرد که در این صورت نه تنها رقابت در بین مدل های موجود داغ تر خواهد شد، بلکه شاهد کاهش قیمت و رسیدن به یک تعادل نسبی در این بخش خواهیم بود. متاسفانه بسیاری از سخت افزارهای موجود از جمله کارت گرافیک های جدید، با قیمت های غیر قابل توجیه در بازار به فروش گذاشته شده اند که به شما توصیه می کنیم تا زمان رسیدن مدل هایی از برندهای متنوع، کمی صبر کنید.