کالین کرول، بنیانگذار 34 ساله Vine درگذشت – دلیل مرگ احتمالاً اًوردوز
1 min read

کالین کرول، بنیانگذار 34 ساله Vine درگذشت – دلیل مرگ احتمالاً اًوردوز

برنامه Vine را احتمالاً به‌خاطر می‌آورید که توئیتر آن را در ژانویه 2013 معرفی کرد و به سرعت با استقبال کاربرانش از آن روبه‌رو شد. این پلت‌فرم به کارابرانش اجازه می‌داد تا ویدئوهایی 6 ثانیه‌ای خود را در این شبکه منتشر کنند و به راحتی در سرویس‌های دیگر مانند توئیتر و فیسبوک به اشتراک بگذارند. با وجود آنکه این برنامه تا دسامبر 2015 بیش از 200 میلیون کاربر داشت، در ژانویه 2017 بسته شده و به آرشیو توئیتر پیوست. البته ویدئوهایی پیش از این واین هنوز در اینترنت قابل مشاهده است. Colin Kroll یکی از بنیانگذاران Vine تصمیم گرفت تا این بار HQ Trivia را بنیانگذاری کند. این برنامه که یک بازی کوئیز بود در سال 2017 برای گوشی اندروید و iOS عرضه شد.

امروز اما خبر ناگواری از این جوان با استعداد که واین و HQ Trivia را بنیان کرد، فضای اینترنت را پر کرده است. نیویورک پست گزارش داده است که کالین کرول روز گذشته در سن 34 سالگی درگذشت. پلیس مشکوک است که این برنامه‌نویس جوان براثر مصرف بیش از اندازه مواد (اُوردوز) فوت کرده باشد. گفته شده است که در صحنه جرم هروئین پیدا شده و در کیسه‌ای مقداری پودر سفید وجود داشته است. نیروهای پلیس نیمه شب شنبه زمانی که نامزد کرول درخواست کمک کرده، جسد او را پیدا کرده اند.

پس از آنکه واین به توئیتر فروخته شده، کرول تا اپریل سال 2014 به عنوان مدیر این شرکت در پست خود باقی ماند. اما پس از آن توئیتر به دلیل مدیریت بد عذر او را را خواست، البته صحبت‌هایی مبنی بر آزار جنسی کارکنان زن از سمت او نیز در همان زمان شنیده می‌شد. با این حال کرول در سپتامبر سال گذشته زمانیکه به عنوان مدیر اجرایی HQ Trivia خود را معرفی کرد، به صحنه رقابت در دنیای تکنولوژی بازگشت، هر چند که این بار دوران او خیلی زودتر از آنچه انتظارش می‎رفت به پایان رسید.