آموزش استفاده از هارد اکسترنال برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی پلی استیشن 4
1 min read

آموزش استفاده از هارد اکسترنال برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی پلی استیشن 4

اگر کاربر حرفه ای پلی استیشن 4 باشید حتما درباره مشکلات خرید یک بازی جدید اطلاعات کافی دارید. بازی های نسخه فیزیکی که به صورت دیسک های نوری به فروش می رسند معمولا قیمت بالایی دارند (حداقل برای کاربران ایرانی) و استفاده از آنها در بلند مدت علاوه بر افزایش احتمال آسیب دیدن دستگاه، باعث افت کیفیت دیسک ها از بین رفتن تدریجی آنها نیز می شود. در این شرایط بهترین راه استفاده از نسخه دیجیتالی بازی هاست. به این صورت که به جای خرید یک دیسک، فایل آن را به شکل های مختلف بر روی دستگاه خود ذخیره می کنید و برای اجرای بازی تنها کافیست فایل مورد نظر را از فضای ذخیره سازی دستگاه اجرا کنید. این کار نیازمند داشتن فضای زیادی به عنوان حافظه است تا چندین عنوان بازی را در خود جای دهد. اگر کنسول شما 1 ترابایت یا بیشتر فضای ذخیره سازی دارد شاید چندان با مشکل مواجه نشوید اما اگر تعداد بازی هایی که به صورت دیجیتالی انتخاب کرده اید زیاد است یا از کنسول های 500 گیگابایتی استفاده می کنید دچار مشکل کمبود حافظه خواهید شد. خوشبختانه در پلی استیشن 4 می توانید از هاردهای اکسترنال به عنوان یک فضای ذخیره سازی کمکی استفاده کنید. روش به کارگیری هارد اکسترنال به عنوان فضای ذخیره سازی بسیار ساده است.

برای این کار توجه داشته باشید که هارد اکسترنال شما می بایست از پورت USB 3.0 (نسخه سوم) استفاده کند و پورت های قدیمی تر قابلیت اجرای بازی ها از هارد بر روی پلی استیشن را ندارند. همچنین به یاد داشته باشید که محتویات هارد شما برای فرمت کردن پاک خواهند شد در نتیجه بهتر است از یک هارد خالی برای این کار استفاده کنید. ابتدا هارد درایو خود را از طریق پورت USB به پلی استیشن متصل کنید. حالا از منوی دستگاه وارد بخش Settings و بعد devices شده و گزینه USB Storage Devices را انتخاب کنید.

در این پنجره هارد درایو خود را انتخاب کنید و سپس Format as extended storage را انتخاب نمایید.

برای جداسازی هارد درایو اکسترنال از دستگاه هم کافیست به همین مسیر مراجعه کرده و این بار Stop Using this extended storage را انتخاب کنید.

با انجام این کار هارد اکسترنال شما این قابلیت را پیدا خواهد کرد که آن را به دستگاه پلی استیشن متصل کرده، فایل های مربوط به بازی های جدید را بر روی آن ذخیره کرده و در زمان نیاز از آن استفاده کنید. به این ترتیب به فضایی چندین برابر بیشتر از حافظه اصلی خود دستگاه برای داشتن بازی های بیشتر دسترسی خواهید داشت.