بخشی از تونل زیرزمینی ایلان ماسک رونمایی و افتتاح شد

همانطور که در مطالب گذشته گفتیم ایلان ماسک مشغول ساخت یک تونل زیرزمینی بود که اوایل سال 2018 این ایده را مطرح کرد. این روزها خبر رونمایی از این تونل منتشر شده است و ایلان ماسک عنوان کرده بود که این تونل، ترافیک آزاردهنده ی لس آنجلس را کاهش خواهد داد. در واقع بر اساس گزارش ها ایلان ماسک به تازگی از یک تونل زیرزمینی به صورت آزمایشی رونمایی کرد. این تونل امکان عبور خودروها را با سرعت بالا فراهم می کند. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که این تونل برای کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا یک ایده ی بسیار خوب است. این تونل زیرزمینی در زیر شهرداری هوتورن ساخته شده و تاکنون 10 میلیون دلار هزینه داشته است. البته شرکت بورینگ اعلام کرده که تکنولوژی باعث کاهش هزینه در ساخت این تونل شد در غیر این صورت بیش از 1 میلیارد دلار هزینه برای این تونل زیرزمینی لازم بود.

این تونل زیرزمینی ایلان ماسک توسط شرکت بورینگ در حال ساخت است و در حال حاضر سرعت عبور از این تونل 64 کیلومتر بر ساعت است. اما در آینده امکان عبور با سرعت 240 کیلومتر در ساعت نیز فراهم خواهد شد. روز سه شنبه هم مراسم افتتاح بخشی از این تونل انجام شد. باید اشاره کنیم که این تونل به گونه ای است که خودرو بر روی جایگاه آسانسوری شکل قرار می گیرد و به زیر زمین فرستاده می شود. در نهایت با قرار گرفتن بر ریل های این تونل زیر زمینی، امکان عبور میسر خواهد شد.

ایلان ماسک در صحبت هایش اشاره کرد که این تونل زیر زمینی به زودی در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت در نتیجه هنوز نمی توان بر روی آن حساب کرد. اما این پروژه برای شهرهای بزرگ بسیار کاربردی است و به گفته ی ایلان ماسک در واقع یک بزرگراه زیر زمینی محسوب می شود. این ایده برای تهران هم کاربردی خواهد بود و بخش بزرگی از شهر را از ترافیک نجات خواهد داد.