سامسونگ معرفی می کند: 32 گیگابایت در هر ماژول DDR4

همانطور که می دانید، در سیستم های خانگی نهایت میزان حافظه در ماژل های رم DIMM برابر با 16 گیگابایت است. در نتیجه در برخی مادربردها، خصوصا گونه هایی که در ابعاد کوچک دارای 2 اسلات DDR هستند، محدودیت ظرفیت حداکثر 32 گیگابایت پابرجاست. اینک سامسونگ دست به کار شده و برای این منظور تدابیری را اندیشیده است. این شرکت که سازنده تراشه های بسیاری از شرکت های معتبر تولید RAM است، ماژول هایی با ظرفیت 32 گیگابایت را معرفی کرده است.

این حافظه ها با نام M378A4G43MB1-CTD DDR4 شناخته شده و دارای ولتاژ راه انداز 1.2 ولت هستند که لیتوگرافی 10 نانومتری این شرکت را به همراه دارند که از ولتاژ کمتر در کنار ظرفیت بیشتر بهره می برد. فرکانس کاری این رم ها به 2666 مگاهرتز رسیده که احتمالا در آینده از این مقدار هم بالاتر خواهد رفت.

اما تصاویر منتشر شده، یک ماژول ساده بدون خنک کننده و زرق و برق را نشان می دهد؛ به طور حتم از خود می پرسید که علت آن چیست؟ سامسونگ اکثر ابداعات و تولیدات خود را در قالب OEM عرضه کرده و این ماژول ها از این قاعده مستثنی نیست. سامسونگ این تکنولوژی را به تولید کنندگان حافظه رم فروخته و تامین تراشه های آن را بر عهده خواهد داشت. در نتیجه به زودی شاهد رم هایی با ظرفیت 32 گیگابایت در هر ماژول هستیم.