پرچمدار HTC با اسنپدراگون 855 و پشتیبانی از شبکه 5G در دست کار است
1 min read

پرچمدار HTC با اسنپدراگون 855 و پشتیبانی از شبکه 5G در دست کار است

در سال 2011 و بعد معرفی و عرضه دو گوشی هوشمند Sensation و Sensation XL همه چیز برای اچ تی سی به یک باره دگرگون و سازنده تایوانی دیگر رنگ روزهای خوب گذشته را به خود ندید. درآمد و سود این شرکت بیشتر و بیشتر کاهش پیدا کرد و متحمل ضررهای سنگینی شد و آخرین گزارش مالی این شرکت هم نشان از افت درآمد 53 درصدی برای ماه آگوست را دارد. با وجود دشوار شدن کار برای اچ تی سی به منظور بازگشت به میدان رقابت، این کمپانی همچنان در تلاش است که خود را احیا کند. حال به نظر میرسد HTC در حال کار بر روی اسمارتفون جدیدی است و این موضوع را یکی از طراحان ارشد این شرکت لو داده است.

اچ تی سی امسال از چیپست اسنپدارگون 845 کوالکام در پرچمدار خود استفاده کرد و به نظر میرسد برای پرچمدار بعدی، پرچمدار جدید کوالکام یعنی اسنپدارگون 855 را به خدمت خواهد گرفت. این تراشه بر خلاف نسل قبل خود که 10 نانومتری بود، بر پایه معماری 7 نانومتری توسعه داده شده است که پیشرفت در معماری نوید افزایش چشمگیر راندمان پردازنده و عملکرد آن را میدهد. بروزرسانی معماری تراشه های موبایل توسط سازندگان دیگر نیز در حال انجام است. هواوی با Kirin 980 در این زمینه پیشتاز است و اپل هم A12 را با معماری 7 نانومتری روانه بازار خواهد کرد.

https://paydayloans2uj.com/wp-content/uploads/2018/09/Kevin-Kuo-LinkedIn-Snapshot-September-7-2018-AH.jpg

اسنپدراگون 855 مجهز به مودم X24 است که این مودم نهایتا از شبکه LTE 4G پشتیبانی میکند. نسل بعدی شبکه موبایل یعنی 5G سال آینده و به طور محدود عرضه خواهد شد و فقط برخی کشورها دسترسی به این شبکه را خواهند داشت. در حالی که دیروز خواندیم سامسونگ در حال کار بر روی نسخه 5G گلکسی اس 10 پلاس است، گویا اچ تی سی هم قصد دارد پرچمدار خود را با این قابلیت معرفی میکند. به همین دلیل سازنده تایوانی به دنبال استفاده از مودم X50 کوالکام که قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را دارد، است. اگر اچ تی سی این اقدام را انجام دهد، پرچمدار بعدی این شرکت پشتیبانی کاملی از نسل بعدی شبکه تلفن همراه خواهد داشت.

به طور کلی چیزی که کاملا مشخص است، این است که اچ تی سی قصد ندارد به این زودی ها بازار گوشی های هوشمند را رها و میدان مبارزه را خالی کند بنابراین احتمالا حداقل چند پرچمدار دیگر را از این کمپانی طی سال های آتی شاهد خواهیم بود. اما با توجه به ادامه کاهش حاشیه سود در بخش گوشی های میان رده و ارزان قیمت، بعید نیست که اچ تی سی کاملا روی مدل های پرچمدار تمرکز کند. دست کم این باعث میشود مقدار حاشیه سود شرکت هر چند کم افزایش پیدا کند.