برندگان و بازندگان نمایشگاه IFA 2018
1 min read

برندگان و بازندگان نمایشگاه IFA 2018

هفته گذشته نمایشگاه IFA مانند سال های اخیر در برلین آلمان برگزار شد، اما شور و هیجان سال های گذشته را به همراه نداشت. حالا زمان مناسبی برای آن رسیده تا برندگان و بازندگان این مراسم را از دید وب سایت Gsmarena معرفی کنیم.

برندگان

سونی

این کمپانی ژاپنی در صنعت موبایل در حال پیشرفت است، اما با سرعت کمتری نسبت به رقبا. Xperia XZ3 پرچمدار جدید سونی برای اولین بار با نمایشگر 18:9 با رزولوشن 1080p عرضه شد. نمایشگر OLED این گوشی از دو طرف خمیده است و در مقایسه با نسل قبلی خود حاشیه های کمتری دارد. با وجود آنکه این گوشی بالارده به حساب می آید دوربین تکی و 4 گیگابایت حافظه رم آن، ما را به یاد پرچمداران سال 2015 می اندازد. سونی هرگز به راحتی با ترند بازار همگام نشده است و شاید این یکی از دلایلی باشد که طرفدارن هنوز به این برند وفادار مانده اند.

HiSilicon

یکی از مهمترین اتفاقات این مراسم معرفی پردازنده 7 نانومتری هواوی، یعنی Kirin 980 بود. این چیپ ست دارای هسته های Cortex-A76، پرازنده گرافیکی Mali-G76 و پشتیبانی از استاندارد سریع LPDDR4X خواهد بود. واحد پردازش عصبی نسل دومی هم که در این تراشه تعبیه شده، هوش مصنوعی را در سطح بالاتری برای گوشی های آینده هواوی عرضه خواهد کرد.

بلک‌بری

این کمپانی در مراسم ایفا از نسخه اقتصادی گوشی KEY2 رونمایی کرد. KEY2 LE مانند نسخه گرانقیمت تر دارای کیبورد فیزیکی است. البته از نظر امکانات طبیعتاٌ در سطح پایین تری در مقایسه با نسخه اصلی قرار دارد.

ZTE

کمپانی چینی زد تی ای هم از گوشی جدید خود Axon 9 Pro با اندروید خام، نمایشگر AMOLED و باتری 4000 میلی امپر ساعتی رونمایی کرد. البته با وجود برچسب قیمت 650 یورویی آن شاید نتوان حداقل با نرخ این روزهای ارز به آن لقب برنده را اختصاص دهیم.

ال جی

سال گذشته ال جی در ایفا از پرچمدار جدیدش V30 رونمایی کرده بود و با وجود شایعات مبنی بر معرفی V40 این اتفاق نیفتاد. در مقابل این کمپانی از دو گوشی G7 One و G7 Fit رونمایی کرد. جی7 وان گوشی میان رده ای با اندروید وان و مشخصاتی جالب است. این گوشی ضدآب و دارای نمایشگر QHD با روشنایی 1000 نیت است. با وجود آنکه اطلاعات خاصی در خصوص چیپ ست و قیمت این دو گوشی در دسترس نیست، بر روی کاغذ میان رده های خوبی به نظر میایند.

HTC

کمپانی تایوانی اصلاً گوشی U12 Life خود را در نمایشگاه ایفا معرفی نکرد، اما به دلیل همزمانی با این رویداد در لیست برندگان حضور پیدا می کند.

بازندگان

IFA

IFA 2018 خسته کننده بود، گلکسی نوت 9 قبل از آن معرفی شد و گوشی های میت 20 هواوی و LG V40 بعد از آن معرفی می شوند. گوشی های جذاب دیگری هم بودند که در ایفا حضور نداشتند. مانند Pocophone، Find X و NEX S. حالا به نظر میرسد که معرفی گوشی های هیجان انگیز نیمه دوم سال 2018 دیگر به مراسم ایفا تعلق ندارد. اگر کمپانی های دیگر هم به روند سامسونگ و هواوی ادامه دهند آینده ایفا 2019 مبهم خواهد بود.

موتورولا

موتورولا برنامه هیجان انگیزی در این مراسم نداشت. البته این کمپانی از دو گوشی اندروید وان خود رونمایی کرد، اما جذابیت این دو گوشی به اندازه گوشی های جدید ال جی نبود.