تولد بیست سالگی گوگل و سایر اتفاقات مهم تکنولوژی این هفته در بیست سال پیش
1 min read

تولد بیست سالگی گوگل و سایر اتفاقات مهم تکنولوژی این هفته در بیست سال پیش

یکی از از داستان‌های بزرگ تکنولوژی در سال 1998، دعوای حقوقی بر علیه مایکروسافت در رابطه با قانون ضد تراست بود. همچنین چهارم سمپامبر 1998 تاریخ تشکیل غول تکنولوژی جهان، گوگل است. اما این‌ها تنها خبر‌ها‌ی مهم این‌هفته در تاریخ نمی‌باشند، با ادامه این مطلب همراه باشیم تا تعدادی از دست‌آورد‌های بزرگ و اتفاقات پر سر و صدای تکنولوژی این‌هفته در بیست سال پیش برسی کنیم.

سلام گوگل، خداحافظ BACKRUB

لری پیج و سرگی برین برای اولین بار در موتور جست‌ و جوی گوگل را با نام اولیه BACKRUB در سال 1996 در دانشگاه استندفورد در سال 1996 راه اندازی کردند. کمپانی گوگل امروزی که ما می‌شناسیم در چهارم سپتامبر 1998 تشکیل شد که هم اکنون این هفته در تولد 20 سالگی آن به سر می‌بریم.

اتاق چت افراد مشهور

چیزی که تصور آن ممکن است امروزه دشوار باشد این است که آن زمان بسیاری از مردم دوست داشتند تا افراد مشهور بیشتر بر روی اینترنت به صحبت کردن بپردازند. پورتال‌های وب نیز متوجه این میل مردم شدند و کمپانی‌ های مختلف اتاق چت‌های مخصوص خود را ارائه کردند.

انتشار خبر پورنوگرافی بین المللی کودکان

این هفته همچنین ما را به یاد خبر وحشتناک آزار جنسی و تولید پورن از کودکان می‌اندازد. در تاریخ سوم سپتامبر خبرنگاران از یک زنجیره آنلاین پورنوگرافی کودکان به نام "باشگاه سرزمین عجایب" خبر دادند. بیش از 100 نفر در 12 کشور مختلف در طی یک عملیات دستگیر شدند؛ خبر‌ها حاکی از آن بود که در تشکیلات بیش از 1200 کودک قربانی و 750,000 هزار عکس پورنوگرافی از آن‌ها تولید شد.

ماهواره مرموز کره شمالی

درحالی که تنش‌ها در کره شمالی بالا گرفته بود، این کشور در31 آگوست یک موشک بالستیک دوربرد به سمت ژاپن، به دلایل بیان نشده، پرتاب کرد، کارشناسان دلیل آن را یک تهدید جدید یا یک نمایش قدرت دانستند. اما کره شمالی چند روز بعد اعلام کرد که موشک پرتاب شده در واقع یک راکت حمل کننده ماهواره بوده است که برای گسترده کردن تحقیقات علمی صلح جویانه پرتاب شده بود.