شما بگوئید: منتظر کاهش قیمت نسل قدیم یا ورود سری جدید انویدیا هستید؟

همگی می دانیم که با سقوط سنگین ارزش ریال ایران در برابر دلار و تمامی ارزهای مهم جهان، قیمت قطعات سخت افزاری نیز به مانند بسیاری دیگر از محصولات موجود در کشور افزایش یافته و خرید سیستم های کامپیوتری را به کاری دشوار مبدل کرده است. در همین راستا نیز چند مشاوره خرید را برای شما عزیزان منتشر کردیم که به پردازنده و کارت گرافیک های مناسب با توجه به قیمت نهایی اشاره می کرد. حال وضعیت حتی از ماه های اخیر نیز بدتر شده و باید تمام تلاش خود را برای یک خرید مناسب به خدمت بگیریم. از جمله مهمترین این قطعات می توان به کارت گرافیک اشاره کرد.

می دانید که انویدیا به تازگی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 را در 3 مدل رونمایی کرده است؛ این محصولات با فاصله زمانی کم، به زودی راهی بازارهای جهانی خواهند شد. به مانند گذشته، این احتمال وجود دارد که با ورود نسل جدید از یک پلتفرم پردازشی، قیمت مدل های کنونی و پیشین کاهش یابد. هر چند که این کاهش قیمت در سطوح جهانی رخ می دهد، اما می تواند تاثیری هر چند کم، بر بازار ایران داشته باشد. نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا به فناوری RTX مجهز شده و تکنیک Real Time Ray Tracing تنها بخشی از ویژگی های جدیدی است که در آنها تزریق شده است.

از سوی دیگر، معماری نسل کنونی (Pascal) نیز امکان اجرای بازی های روز با دقت و تنظیمات بالا را دارا بوده و همچنان می توانند تا سالهای آتی در سیستم های ما به خدمت مشغول شوند؛ این در صورتی است که قید فناوری های اختصاصی موجود در کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 را بزنید. در صورتی که از خیر این فناوری ها بگذرید، کارت گرافیک های GeForce GTX 1000 نیز پس از کاهش قیمت به دلیل ورود نسل جدید، می توانند یک گزینه مناسب برای گیمرهای ایرانی باشند. وضعیت کنونی کشور را می توان یک فروپاشی اقتصادی دانست که متاسفانه در تمامی بخش ها ریشه دوانده است.

حال سوال ما از شما این است:

آیا منتظر یک کارت گرافیک GeForce RTX 20 با فناوری های مدرن مانده و یا ترجیح می دهید تا پس از ورود Turing ها و کاهش قیمت سری GeForce GTX 1000، یک کارت گرافیک از مدل های پاسکال را خریداری کنید؟