با یک افزونه، همه صفحات وب را در حالت Dark Mode ببینید
1 min read

با یک افزونه، همه صفحات وب را در حالت Dark Mode ببینید

حالت تیره یا Dark Mode یکی از پر طرفدارترین قابلیت ها در هر برنامه و پلتفرم آنلاینی به حساب می آید. از جمله اپلیکیشن هایی که محیط کاربری خود را به صورت تیره در اختیار کاربران قرار می دهند می تواند به مجموعه ادوبی، مجموعه آفیس، سیستم عامل ویندوز و البته اپلیکیشن های موبایل مانند توییتر و تلگرام اشاره کرد. اما این گزینه ها هرگز برای کاربران کافی نیستند و به نظر می رسد درصد زیادی از آنها ترجیح می دهند همه محیط های کاری خود را به حالت تیره تبدیل کنند. چندی پیش گوگل هم پیشنهاد استفاده از حالت تیره را برای افزایش طول عمر باتری مطرح کرده بود که البته با توجه به فراگیر شدن پنل های LED منطقی به نظر می رسد. یکی از محیط هایی که هنوز درصد فوق العاده زیادی از آن در حالت تیره در دسترس نیست فضای وب است. بسیاری از وب سایت ها تمایل به استفاده از تم های روشن دارند و عناصر گرافیکی خود را بر این اساس تنظیم می کنند. این امر البته ممکن است به دلیل خوانش بهتر متن ها در پس زمینه های روشن انجام شود اما در هر صورت تفاوتی در تمایل کاربران به استفاده از تم تیره ایجاد نمی کند. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که باید همه محیط ها را به تم تیره مجهز کنید شاید افزونه ساده مرورگر اج بتواند به شما کمک کند.

این افزونه Night Eye نام دارد و از طریق فروشگاه نرم افزاری مایکروسافت برای مرورگر اج منتشر شده. به گفته توسعه دهندگان Night eye، این افزونه تنها ابزاری برای تغییر رنگ ها نیست، بلکه با تحلیل عناصر موجود در صفحه وب تلاش می کند همه گزینه ها و پارامترهای موجود در آن را در طیف رنگی مناسب قرار دهد. همچنین پس از ایجاد تغییرات کاربران قادر خواهند بود گزینه هایی از جمله سطح روشنایی، سایه ها و گرما و اشباع رنگی را به سلیقه خود تغییر دهند. از جمله قابلیت های دیگر Night Eye می توان به قابلیت فعال سازی حالت تیره در ساعاتی خاص به صورت برنامه ریزی شده اشاره کرد.

این کار بدون شک کمک خواهد کرد با کاهش نور محیط بتوانید بدون دردسر از چشم های خود در برابر نور شدید سفید محافظت کنید. همان طور که اشاره شد افزونه Night Eye تنها برای مرورگر مایکروسافت اج منتشر شده و می توانید آن را از لینک زیر دریافت کنید.

Night Eye – Microsoft Store