تکلیف بازی Gran Turismo با فناوری DXR چیست؟
1 min read

تکلیف بازی Gran Turismo با فناوری DXR چیست؟

تکنولوژی Real-Time Ray Tracing به همراه کارت گرافیک های سری GeForce RTX 20 معرفی شد؛ کتابخانه DXR تحولی در گرافیک بازی ها ارائه کرد. رندر اثرات نور و بازتاب آنها، بازی های واقعی تر را به نمایش خواهد گذاشت. تا کنون چندین عنوان از بازی های روز با این فناوری معرفی شده اند؛ تلاش توسعه دهندگان برای این منظور هر روز در حال بیشتر شدن است.

شرکت Polyphony Digital به عنوان توسعه دهنده سری بازی های Gran Turismo نیز اعلام کرده است که DXR را در بازی جدید خود به خدمت گرفته است. SIGGRAPH سال 2018 مکانی بود که این اتفاق به صورت رسمی تائید شد. Polyphony Digital از نسخه ی خاصی از فناوری Real-Time Ray Tracing استفاده کرده است که البته اطلاعات چندانی در مورد آن وجود ندارد.

به عبارت ساده تر، احتمالا با نوعی تقلب رو در رو هستیم! این شرکت بازتابی را تولید کرده است که به ظاهر Real-Time Ray Tracing و حتی واقعی تر از آن به نظر می رسد؛ اما در واقع اینطور نیست و با گونه ای از تقلب روبرو هستیم. انعکاس هایی حتی قانع کننده تر در این بازی به چشم می خورند. سازندگان Gran Turismo تلویحا تایید کرده اند که این فناوری را در بازی جدید خود استفاده کرده اما باز هم حدس و گمان هایی در آن است.

این بازی که از دیرباز تا کنون یکی از عناوین ثابت کنسول های بازی بوده است، می تواند برای کنسول بازی Playstation 5 عرضه شود که با سخت افزارهای AMD SOC تولید می گردد؛ این در حالی است که AMD تا کنون به صورت رسمی اعلام نکرده است که Real-Time Ray Tracing را در کارت گرافیک های آتی خود استفاده خواهد کرد یا خیر. در ویدیوی زیر شاهد مراسم این بازی در مراسم SIGGRAPH سال 2018 خواهید بود: