با پایان سال 2018 مایکروسافت به جای اپل باارزش‌ترین کمپانی جهان لقب گرفت

بخش بیشتری از سال 2018 به نبرد میان دو شرکت اپل و آمازون به عنوان اولین شرکت آمریکایی که ارزش سهام عمومی آن به یک تریلیون دلار میرسد، گذشته بود. اگرچه اپل با رسیدن به عنوان اولین شرکت با ارزش یک تریلیون دلار، گوی رقابت را از آمازون ربود، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که آمازون به دلیل رشد 300 درصدی که نسبت به سال 2016 داشته سریع‌تر به این عنوان دست پیدا خواهد کرد.

اما در تاریخ دوم ماه آگوست تنها چند روز بعد اینکه شرکت اپل گزارش مالی قوی خود در سه ماهه سوم سال را اعلام کرد، سهام این شرکت در نهایت به ارزش یک تریلیون دلار دست پیدا کرد. دقیقاً یک ماه بعد آمازون نیز به این عنوان رسید. اما از آن زمان هر دو شرکت در بخش فروش سهام‌شان دچار مشکل شدند. از زمان اوج تاکنون سهام اپل 32 درصد افت کرده است. در حالیکه بازار در سال 2018 به پایان رسیده است، ارزش شرکت اپل 487.5 میلیارد دلار شده است. ارزش سهام شرکت آمازون هم بعد از دست‌یابی به بالاترین میزان ارزش خود، تا پایان سال 27 درصد سقوط را تجربه کرده و ارزش آن به 734 میلیارد دلار رسیده است.

بنابراین، سوالی که به وجود خواهد آمد اینست که کدام شرکت سال 2018 را با عنوان "ارزشمندترین شرکت جهان" به پایان رسانده است؟ پاسخ این سوال هیچکدام از دو شرکت فوق نیست، بلکه مایکروسافت، غول دنیای نرم‌افزار توانسته این عنوان را به نام خود به ثبت برساند. ارزش این شرکت در پایان سال 2018، میزان 780 میلیارد دلار بوده است. در این سال مایکروسافت تبلت سرفیس گو را به همراه سرفیس پرو 6 به بازار عرضه کرد و در حالیکه هیچ خبری از فعالیت‌های این شرکت در صنعت گوشی هوشمند نبود، اما با این حال موفق شدند تا اپل و آمازون را از دور خارج کنند.