نقش اسپیلبرگ در تعلیق جایزه اسکار «فیلم عامه پسند»

استیون اسپیلبرگ کارگردان سرشناس آمریکایی و یکی از اعضای مهم هیات آکادمی از مخالفان سرسخت ایجاد بخش اسکار «فیلم عامه پسند» است.

به نقل از والچر، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در هفته گذشته با تغییر رویکرد ۱۸۰ درجه ای خود ایجاد بخش اسکار «فیلم عامه پسند» را به دلیل نقدهای شدید منتقدان پس از ۲۹ روز از اعلام وجودش، لغو کرد.

آکادمی اعلام کرده است لغو این بخش تنها به صورت موقت بوده و نیاز به مطالعه بیشتر و بحث طولانی تر با اعضا را دارد.

در عین حال در نیویورک تایمز گزارشی منتشر شده است مبنی بر این که تنش ها میان اعضای آکادمی در هنگام بحث روی این بخش با حضور دو شخصیت برجسته سینما بسیار بالا گرفته بوده است. از میان موافقان می توان به جان بیلی رییس آکادمی اشاره کرد که حمایت خود را از تشکیل بخش «فیلم عامه پسند» اعلام کرده و معتقد است که در مورد آن از سوی مخالفان سوءبرداشت شده است.

با این حال به گفته یکی از اعضای آکادمی که نخواست نامش فاش شود، در جلسه اعضای هیات آکادمی برخی افراد از جمله لورا درن بازیگر آمریکایی و استیون اسپیلبرگ کارگردان برجسته سینما که در پرونده کاریش آثار محبوبی چون «ای تی»، «مهاجمان صندوقچه گمشده» و «پارک ژوراسیک» را دارد از ایجاد چنین بخشی در جوایز اسکار ناراحت بوده و احساس رضایت نداشته اند.

جالب است بدانیم در صورت به وجود آمدن این شاخه در اسکار امسال، احتمالا استیون اسپیلبرگ می توانست با فیلم «بازیکن شماره یک آماده» از شانس های دریافت جایزه به شمار آید.

منبع :مهر

نوشته نقش اسپیلبرگ در تعلیق جایزه اسکار «فیلم عامه پسند» اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.