مایکروسافت تا سال 2023 از ویندوز 7 پشتیبانی خواهد کرد

بر اساس گزارش ها مشتریانی که به صورت شرکتی و سازمانی از ویندوز 7 بهره می برند فقط تا سال 2023 پکیج های امنیتی این کمپانی را دریافت خواهند کرد. در ابتدا مایکروسافت اعلام کرده بود که فقط تا سال 2020 از این نسخه پشتیبانی خواهد کرد اما اکنون تصمیم گرفته تا سال 2023 پشتیبانی خود را ادامه دهد.

ویندوز 7 در سال 2009 راه اندازی شد و در سال 2014 پشتیبانی از ویندوز XP را پایان داد. به طور کلی گفته می شود که عدم پشتیبانی ویندوز 7 تا سال 2023 بسیار زود است و مایکروسافت عجله دارد که کاربران هرچه زودتر از ویندوز 7 ارتقا پیدا کنند. این کمپانی امیدوار است که با ایجاد این شرایط و پایان دادن به ویندوز 7 بتواند وضعیت فروش ویندوز 10 را بهبود ببخشد.

ویندوز XP مدت زمانی طولانی در اختیار کاربران قرار گرفت که با این حال مشتریان تجاری پس از سال ها حاضر به ارتقا سیستم عامل ها نبودند و ارائه نکردن پکیج های امنیتی، مشکلات جدی در صنعت کامپیوتر ایجاد شد. حتی باید به باج افزار WannaCry اشاره کنیم که مسائل امنیتی شدیدی را در سیستم عامل های XP ایجاد کرد. مایکروسافت با ارائه نکردن پکیج های امنیتی قصد دارد تا مردم و سازمان ها را به سیستم های مدرن دعوت کند و هرچه زودتر سیستم عامل های قدیمی را به کلی کنار بگذارد. فعلا تا سال 2023 سازمان ها می توانند از سیستم عامل ویندوز 7 نیز بهره مند شوند.