گلکسی S10 سامسونگ پیشرفته‌ترین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را خواهد داشت
1 min read

گلکسی S10 سامسونگ پیشرفته‌ترین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را خواهد داشت

یک نوع از اسکنرهای اثر انگشت اپتیکال وجود دارد که با قرار گرفته در زیر صفحه نمایش بدون حاشیه گوشی ها عمل خواهد کرد. اما سامسونگ قصد دارد سرانجام در Galaxy S10 از نوع دوم این اسکنرها که مافوق صوت می باشد، بهره ببرد. رسانه های کره ای ادعا کرده اند که نسل سوم این اسکنرها که تا کنون در هیچ گوشی ای استفاده نشده در گلکسی اس10 استفاده خواهد شد.

نسل سوم سنسور اولتراسونیک کوالکام قرار است که برای اولین بار در گوشی بالارده آینده سامسونگ در تعداد بالا استفاد شود. البته همانطور که در جریان هستید، اسکنرهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر حالا در چند گوشی موجود در بازار استفاده شده است که یکی از آنها Vivo NEX ای است که مجهز به دوربین بالاجهنده می باشد. اما این سنسورها توسط کمپانی چینی Gudix تهیه می شود و از نوع اپتیکال است. سامسونگ هم قصد دارد که از این مدل سنسور Gudix در گوشی های میان رده سری A خود استفاده کند و تکنولوژی بالارده کوالکام را فقط در پرچمدار خود به کار ببرد.

نسل دوم سنسور کوالکام می تواند از شیشه ها تا ضخامت 800 میکرون عمل کند، در حالیکه نسل اول آن تا ضخامت 300 میکرون عملکرد درستی داشت. احتمالاً می توان این اسکنرها را در گوشی میت 20 پرو هواوی که قرار است ماه آینده معرفی شود، ببینیم. چرا که هواوی پیشتر اعلام کرده بود در قراردادی با کوالکام لایسنس این تکنولوژی را بدست آورده است. اما برای آگاهی از میزان دقت نسل سوم این اسکنرها باید تا زمان معرفی گلکسی S10 سامسونگ منتظر بمانیم. به گفته تحلیلگران سامسونگ از میان سه گزینه ای که پیش رو داشت تکنولوژی سنسورهای اولتراسونیک کوالکام را انتخاب کرده است، زیرا می تواند از نمایشگر OLED با ضخامت 1.2 میلیمتر کار کند و ژست های ناوبری پشتیبانی کند، قفل دستگاه را در زیر آب باز کند و گردش خون و ضربان قلب را تشخیص دهد. اختراع کوالکام می تواند در زیر نمایشگرهای ضخیم تر در مقایسه با رقبا کار کند و بنابراین سامسونگ می توند بدون تغییر نمایشگر و عملکرد آن از این سنسور استفاده کند.