تائید شد: وان پلاس 6T به سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز است
1 min read

تائید شد: وان پلاس 6T به سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز است

کم کم تعداد گوشی های هوشمند مجهز به یکی از موردانتظارترین و البته جذاب ترین ویژگی های گوشی های هوشمند در سال های اخیر، سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر در حال افزایش است و پیش بینی میشود این ویژگی در گوشی های هوشمند سال 2019 به طور کاملا گسترده ای استفاده شود. هنوز سازندگان مطرحی همچون سامسونگ از این نوع سنسورها در گوشی های خود استفاده نکرده اند، هر چند این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. اما اکنون پرچمدار بعدی مجهز به این ویژگی رسما مشخص شده است.

شرکت وان پلاس به زودی از پرچمدار بعدی خود یعنی وان پلاس 6T رونمایی خواهد کرد و مطمئنا طرفداران این سازنده چینی در انتظار ملاقات با قاتل پرچمداران بعدی هستند. وان پلاس 6T اولین گوشی وان پلاس است که به سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهد بود. شایعات و گزارشات غیر رسمی بسیاری در مورد این دستگاه منتشر شده اما جدیدترین گزارش، مستقیما توسط خود کمپانی وان پلاس منتشر شده است. این شرکت در مصاحبه با CNET رسما تائید کرده است که گوشی هوشمند بعدی این شرکت از سنسور اثر انگشت تحت نمایشگر برخوردار است. وان پلاس این ویژگی را Screen Unlock نامیده است و انتظار میرود به وان پلاس در کاهش حاشیه های نمایشگر دستگاه و حذف سنسور اثر انگشت از زیر دوربین اصلی آن کمک شایانی کرده باشد.

سخنگوی شرکت در این مورد این چنین توضیح داده است که: "ما در طول روز قفل گوشی های خود را چندین بار باز میکنیم و Screen Unlock مراحل انجام این کار را کاهش میدهد. با اضافه کردن این ویژگی که مشابه Face Unlock میباشد، کاربران میتوانند قفل گوشی خود را به موثرترین روش باز کنند." این نوع جدید از سنسورها در حقیقت با نمایشگر یکپارچه میشوند و وان پلاس برای استفاده از آن مجبور به طراحی مجدد قسمت داخل وان پلاس 6T شده است که ضخامت دستگاه را در حد 0.45 میلی متر افزایش میدهد. وان پلاس در گذشته سعی در استفاده از این سنسورها در وان پلاس 5T کرد اما این فناوری در آن زمان آماده بهره برداری نبود و حالا وان پلاس با خیالی راحت تر از این ویژگی در پرچمدار خود استفاده میکند.

همچنین وان پلاس 6T اولین گوشی کمپانی وان پلاس است که توسط یک اوپراتور مطرح در امریکا به فروش خواهد رسید. شرکت T-Mobile در امریکا این پرچمدار را به فروش خواهد رساند تا وان پلاس باری دیگر سهمی محسوس از بازار این کشور داشته باشد. همان طور که از قبل شنیده ایم، وان پلاس 6T پرچمداری بسیار شبیه به اوپو R17 خواهد بود و جزئیات جعبه دستگاه ضمن تائید این موضوع، از برخورداری پرچمدار وان پلاس از ناچ نمایشگر قطره ای و دوربین اصلی سه گانه خبر میدهند. هنوز دلیل استفاده از ماژول سه گانه در این گوشی هوشمند مشخص نیست. گفته میشود وان پلاس T6 با قیمت 550 دلار وارد بازار خواهد شد. این دستگاه احتمالا در ماه اکتبر رونمایی میشود.