‌واکنش EA نسبت به انتقاد‌ها در زمینه سانسور برخی از کلمات در Battlefield V beta
1 min read

‌واکنش EA نسبت به انتقاد‌ها در زمینه سانسور برخی از کلمات در Battlefield V beta

از زمان رونمایی در ماه می، Battlefield V همواره مورد انتقاد‌هایی در زمینه‌های مختلف، مانند گیم پلی قوی و تقریبا نامربوط با جنگ جهانی دوم یا نمایش زنان در خطوط مقدم بوده است؛ اما حالا بعد از انتشار نسخه بتا، این بازی در مورد سانسور چند کلمه بی خطر مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس گزارش Forbes، نسخه بتا وی فیلتر تقریبا سخت گیرانه‌ای در چت بازی اعمال می‌کند که تحت اجرا آن کلمات بی خطری مانند "DLC"، "Lag"، "Laggy"، "Titanfall" و "Defend" ممنوع می‌شوند. البته هنوز می‌توانید از شکل تغییر یافته این کلمات مانند "Titanfall" بدون سانسور شدن استفاده کنید (که خودش نوعی ضعف در طراحی این ویژگی به شمار می‌آید). البته این ویژگی می‌تواند باعث جلوگیری از استفاده کاربران از واژ‌های توهین آمیز بشود اما هیچ مشکلی با استفاده از کلماتی مانند "Nazi" ،"Jews" ،"White Man" ،"Nuts" (کلمه‌هایی که برای توهین نژادی استفاده می‌شوند) و نظیر این‌ها ندارد.

اصلا مشخص نیست که چرا از ابتدا همچین سانسور مضحکی در بازی قرار داده شده است. اما Jeff Braddock، مدیر کمپانی EA، اینطور به انتقاد‌های وارد شده پاسخ داده است:

"ما امید‌وار هستیم که شما به ما در Battlefield V beta بپیوندید و از آن و ویژگی‌های جدیدش لذت ببرید. یکی از این ویژگی‌ها که در حال کار بر روی آن هستیم، فیلتر ناسزا گویی است که باعث کاهش توهین کاربران به یک‌دیگر خواهد شد؛ البته انتقاد‌هایی بر ما در این زمینه وارد است که این فیلتر کلمات سالم و بی خطری را مانند DCL که نباید فیلتر بشوند را فیلتر می‌کند. و یا اجازه استفاده به کلماتی را می‌دهد که اساسا باید آن‌ها را سانسور کند.

لطفا به یاد داشته باشید که ما هنوز در حال کار بر روی این ویژگی هستیم، مطمئن باشید که این انتقاد‌ها را در نظر گرفته و سعی خواهیم کرد تا عملکرد فیلتر را بهبود ببخشیم تا دیگر مکالمات عادی و سالم توسط آن سانسور نشوند. مسئله اصلی این است که ما همواره خواهان بهبود بازی در همه زمینه‌ها هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که چیزی مانع از آن شود. ممنون از نگرانی‌ها و انتقاداتی که در این زمینه بیان کردید. ما حتما بر روی آن‌ها کار خواهیم کرد."

حالا که قرار است بازی در 20 نوامبر منتشر شود، امید است که EA بتواند فیلتر کلمات را بهبود ببخشد؛ زیرا اگر این ویژگی به همین حالت باقی بماند عملا از هرگونه مکالمه معنا داری در هنگام بازی جلوگیری خواهد کرد.

همچنین بسیاری هم اساسا مخالف همچین فیلتری هستند و اعتقاد دارند که این گونه محدودیت‌ها موجب کاهش جذابیت بازی خواهد شد. به هر حال باید تا تاریخ 20 نوامبر صبر کنیم تا ببینیم واکنش EA چگونه خواهد بود.