آیپد پرو 2018 چه تفاوتی با نسخه سال 2017 خواهد داشت؟
1 min read

آیپد پرو 2018 چه تفاوتی با نسخه سال 2017 خواهد داشت؟

در طی چند ماه گذشته شایعات زیادی در خصوص مدل های جدید iPad Pro شنیده شده است و احتمال میرود که اپل در کنفرانس روز چهارشنبه خود، در کنار آیفون های سال 2018 از آیپد جدید خود نیز رونمایی کند. نکات هیجان انگیزی در خصوص طراحی آیپد جدید وجود دارد. به نظر میرسد که این تبلت قرار است بسیار باریک تر و کم حاشیه تر از نسل قبلی خود معرفی شود و احتمالاً از قابلیت Face ID و بسیاری دیگر از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری جدید بهره خواهد برد.

آخرین بازی که اپل از آیپد پروهای خود رونمایی کرد ، ما شاهد دو نسخه متفاوت بودیم: یکی از آنها دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی و دیگری 12.9 اینچی بود. با وجود آنکه خبرهای زیادی در خصوص نسخه کوچکتر منتشر نشده است، امسال هم انتظار میرود که اتفاق مشابهی رخ دهد. به احتمال قوی نسخه بزرگتر آیپد پرو سال 2018 دارای صفحه نمایشگر 12.9 اینچی باشد، با این تفاوت که از نظر اندازه بسیار متفاوت با آن چیزی خواهد بود که در سال 2017 دیده بودیم.

طبق گزارشات قبلی iPad Pro سال 2018 نسخه 12.9 اینچی کوچکتر از مدل سال 2017 خواهد بود، در حالیکه نمایشگر آنها دقیقا یک اندازه است. اطلاعاتی در خصوص نسخه 10.5 وجود ندارد، اما باتوجه به اطلاعاتی که از نسخه بزرگتر در دسترس است، می توان برآورد که iPad Pro 10.5 سال 2018 دارای ابعاد 227.2×173.5 میلیمتر باشد.

نکته دیگری که در خصوص آیپد پروهای جدید گفته شده اینست که دکمه فیزیکی Home در آنها حذف شده و طبیعتاً قابلیت Touch ID نیز از بین رفته است. از همین رو انتظار میرود که اپل از ژست های موجود در رابط کاربری و قابلیت Face ID مشابه با آن چیزی که در آیفون 10 استفاده شد، برای آیپدهای جدید خود در نظر بگیرد. البته ممکن است برای شما هم این سوال پیش آید که آیا Face ID فقط در حالت پرتره کار خواهد کرد و یا زمانی که تبلت چرخش 90 درجه ای داشته باشد، باز هم قادر به تشخیص چهره است. در هر حال باید برای کشف این موضوع و بدست آوردن اطلاعات دقیق حداقل تا روز چهارشنبه منتظر بمانیم.