آیفون‌های 2019 احتمالاً دارای پورت USB-C و Touch ID درون نمایشگر خواهند بود

پیش‌تر در خبرها اعلام شده بود که آیفون‌های مدل 2019 اپل قرار نیست تفاوت‌های چندان آشکاری با نسخه‌های سال 2018 داشته باشند و زبان طراحی آنها یکی خواهد بود. عده‌ای براین باورند که تنها تفاوت آنها قابلیت‌های AR (واقعیت افزوده) خواهد بود. با این حال، یکی از تحلیل‌گران مشهور موسسه Atherton Research در نشریه فوربز اعلام کرده است که آیفون‌های سال 2019 با دو تفاوت اساسی در مقایسه با نسل قبلی خود عرضه خواهند شد. این گوشی‌ها دارای پورت USB-C خواهند بود و حسگر اثر انگشت Touch ID یک بار دیگر به گوشی‌های آیفون بازمی‌گردد، این بار البته در زیر نمایشگر.

البته ناچ یا همان بریدگی بالای نمایشگر در آیفون‌های 2019 کوچکتر خواهد شد و این کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. چرا که طراحی‌های سبک جدید به سمت ناچ‌های کوچکتر رفته است و اپل هم باید این موضوع را در طراحی گوشی‌های آینده خود در نظر بگیرد. همچنین احتمال این وجود دارد که اپل یک دوربین TrueDepth را به آیفون‌های سال 2019 خود اضافه کند. برخلاف ساختار نوری دوربین تشخیص چهره‌ای که در قاب جلو آیفون‌های امروز طراحی شده، اپل در نظر دارد از دوربین زمان پرواز (Time of Flight) در گوشی‌های سال 2019 خود استفاده کند. گفته می‌شود که ساخت این سیستم ارزان‌تر از روش فعلی‌ای است که اپل از آن استفاده می‌کند.

اپل سال گذشته پورت لایتنینگ را از آیپد پرو حذف کرد و پورت USB-C را جایگزین آن کرد. حالا بسیاری امیدوارند که این اتفاق در سال جاری برای آیفون‌های این کمپانی بیفتد. وجود پورت USB-C استفاده از محصولات آیفون را برای کاربران آسان‌تر کرده و به همین ترتیب تهیه لوازم جانبی برای این گجت‌ها راحت‌تر می‌شود. علاوه‌براین در صورت خراب شدن لوازم جانبی آیفون، کاربران این محصولات این اختیار را خواهند داشت که در صورت نیاز از شارژرهای ارزان‌تر جایگزین استفاده کنند.