قابلیت Dark Mode به اندروید 10 Q اضافه خواهد شد

سال 2019 تنها چند روز است که آغاز شده، اما با این حال شایعات در رابطه با کنفرانس I/O گوگل که در آنجا از اندروید Q رونمایی خواهد شد، در حال شکل‌گیری است. در حال حاضر بحث بر سر این موضوع نیست که نسخه جدید اندروید چه تفاوت‌هایی با نسل قبلی خواهد داشت، اما به نظر می‌‌رسد مهندس گوگل تأیید کرده است که در اندروید Q حالت تم تاریک یا همان Dark Mode به سیستم عامل اضافه خواهد شد.

توسعه این ویژگی توسط تیم نرم‌افزاری گوگل تأیید شده است و به احتمال بسیار بالا آن را در اندروید 10 کیو خواهیم دید. جای تعجب نیست که این یکی از ویژگی‌هایی است که کاربران اندرویدی بسیاری درخواست آن را داشته اند و از آنجاییکه این امکان بسیاری در از برنامه‌های اندروید وجود دارد و حتی بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند آن را در رابط کاربری اختصاصی خود تعبیه کرده‌اند، Dark Mode به یک ویژگی بسیار جذاب برای کاربران تبدیل شده است.

به عنوان مثال جدیدترین رابط کاربری سامسونگ، One UI در سیستم خود دارک مد دارد و این یک قابلیت بسیار جذاب است که اگر به عنوان بخشی از تنظیمات اندروید برای همه گوشی‌ها در نظر گرفته شود، بسیار جذاب‌تر خواهد بود. Dark mode نیاز به تفسیر و توضیح خاصی ندارد. زمانیکه ساعت 3 نیمه شب ناگهان مجبور به جستجوی موضوعی در اینترنت شدید، این حالت در گوشی فعال خواهد بود. نه تنها زمانیکه که نور محیط کم است، فشار کمتری به شبکیه شما وارد خواهد شد، بلکه رنگ‌های تیره‌تر در نمایشگر باعث مصرف کمتری باتری نیز خواهد شد.

اندروید 9 پای با تغییرات کمی که در مقایسه با نسل اندروید 8 اوریو داشت، کمی در نگاه کاربران ناامیدکننده بود. حالا باید دید که گوگل برای نسخه بعدی سیستم عامل پراستفاده خود چه تصمیماتی خواهد داشت و آیا در نهایت قابلیت Dark Mode به آن اضافه خواهد شد یا خیر. علاوه‌براین در سال 2019 قرار است که شاهد گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش‌های تاشو باشیم و گوگل احتمالاً در اندیشه سازگار کردن رابط کاربری اندروید Q با این سبک از گوشی‌ها نیز می‌باشد.