ال‌جی به‌طور رسمی از گوشی هوشمند جدید خود Q9 رونمایی کرد

ال‌جی در نمایشگاه CES 2019 فردا کنفرانسی برگزار خواهد کرد، اما به طرز جالبی امروز تصمیم گرفت تا از گوشی جدید خود که مدت‌هاست اخبار در خصوص آن منتشر می‌شود، رونمایی کند. Q9 نام میان‌رده جدید ال‌جی است که امروز به صورت رسمی معرفی شد.

همانطور که از نام این گوشی مشخص است LG Q9 از خانواده گوشی‌های اقتصادی Q است که شباهت اندکی به گوشی‌های سری Q8 دارد، اما از جهات بسیاری شبیه به G7 Fit به نظر میاید. احتمالاً این گوشی در آینده به بازار ایالات متحده نیز عرضه خواهد شد، هر چند که ممکن است با یک نام دیگر و یک قلم استایلوس در آنجا ظاهر شود. در هر حال، Q9 در بازار خانگی با قیمت 799,400 وون کره، معادل 445 دلار به فروش خواهد رسید، اما احتمالاً در بازارهای دیگر قیمت بالاتری خواهد داشت. اما گوشی جدید ال‌جی چه مشخصاتی خواهد داشت؟

Q9 دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی FullVision با رزولوشن 3120×1440 پیکسل است. چیپ‌ست تعبیه شده برای این گوشی "جدید"، اسنپدراگون 821 کوالکام است که در سال 2016 معرفی شده بود. این تراشه با 4 گیگابایت حافظه رم و باتری 3000 میلی آمپرساعتی همراه شده است. در قاب پشتی این گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است و در پایین آن به غیر از فلش، سنسور اثر انگشت واقع شده است. در قاب جلو، در بالای نمایشگر شاهد یک بریدگی هستیم که جایگاه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن می‌باشد. البته که این دو دوربین کیفیت عکاسی فوق‌العاده‌ای را برای کاربران به ارمغان نخواهند آورد، اما در هر حال از یک گوشی میان‌رده این انتظار نمی‌رود.

البته به عنوان نیمه پر لیوان، ال‌جی Q9 کیفیت صدای خیلی خوبی خواهد داشت، چرا که از بلندگوها Booombox، سیستم Hi-Fi Quad DAC و قابلیت DTS:X stereo بهره می‌برد. حتی در بخش طراحی این گوشی هم جذاب است، این جذابیت از طریق قاب پشتی شیشه‌ای براق که در رنگ‌های چشم‌نواز اختصاصی قرمز (Carmine Red)، آبی (New Moroccan Blue) و مشکی (New Aurora Black) تولید شده بدست آمده است و فراموش نکنید که این گوشی دارای گواهینامه IP68 نیز می‌باشد. اما در هر صورت این که یک گوشی سال 2019 با سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به فروش برسد، کمی ناامیدکننده است.