نمایشگاه CES 2019: تلویزیون پیشرفته Samsung Micro LED معرفی شد

شرکت سامسونگ در سال گذشته نمایشگرهای غول پیکر Micro LED را برای سالن های نمایش و تئاتر معرفی کرد؛ این برای اولین بار بود که چنین محصولاتی مورد استفاده قرار می گرفتند؛ حال در CES 2019 شاهد معرفی اولین تلویزیون خانگی با این فناوری هستیم.

پس از The Wall که در ابعاد بالای 100 اینچ تولید می گردد، اینک نوبت به یک تلویزیون 75 اینچی می رسد که از رزولوشن 4K پشتیبانی می کند. تلویزیون های MicroLED دارای میلیون ها دیود LED با رنگ های قرمز، سبز و آبی است. نور پس زمینه مورد نیاز نیست، دیودها به تنهایی نور مورد نیاز را تامین می کنند. اما این تلویزیون برای رقابت با محصولاتی نظیر OLED، نیازمند فناوری های پیچیده تر است…

برای این منظور، سامسونگ امکان خاموش کردن میکرو LED ها در تصاویر تاریک فراهم می سازد تا سطح کنتراست افزایش یابد. هیچ خطری به لحاظ جا ماندگی تصویر در تلویزیون های Samsung MicroLED وجود ندارد و این به دلیل عدم استفاده عظیم از "کریستال مایع" است. این تلویزیون می تواند از فناوری HDR نیز پشتیبانی نماید.

سامسونگ تا کنون اشاره ای به قیمت گذاری غول 75 اینچی MicroLED خود نکرده اما بعید است که با قیمت پایین راهی بازار گردد! این تلویزیون دارای قابلیت VESA و اتصال به دیوار است. تا پیش از این، سامسونگ یک نمونه 219 اینچی را برای سالن های نمایش مورد بهره برداری قرار داده بود. این تلویزیون هوشمند دارای سیستم عامل TIZEN بوده و دارای پروتکل هوشمند و ابری این شرکت است.