تماشا کنید: چگونه سریع‌ترین بوگاتی شیرون لگویی منهدم شد
1 min read

تماشا کنید: چگونه سریع‌ترین بوگاتی شیرون لگویی منهدم شد

دنیای ساختنی‌های لِگو به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از جذاب‌ترین دسته‌بندی‌های آنها سری Technic است که معمولاً ماکت لگویی خودروهای مشهور را در آن می‌بینید. بوگاتی شیرون از محبوب‌ترین محصولات این سری است که با قیمت 350 دلاری خود و با سر هم کردن 3599 قطعه نسخه‌ای با مقیاس 1:8 از ابرخودروی فرانسوی را ایجاد می‌کند. این اسباب‌بازی گرانقیمت قابلیت‌هایی مانند بازشدن درها، موتور و گیربکس فعال دارد، اما امکان رانندگی با آن و رسیدن به سرعت بالا مانند نسخه واقعی این خودرو وجود ندارد، حداقل تا قبل از ساخت ویدئویی که در ادامه مطلب خواهید دید.

ساخت لگو بوگاتی شیرون به تنهایی بسیار وقت‌گیر ولی لذت بخش است. اما تیم Donut Media تنها به سرهم کردن قطعات این لگو بسنده نکرده و تصمیم گرفتند تا با کمک تجربه فنی دوستان خود به ماجراجویی جدیدی بپردازند. هدف این تیم رساندن بوگاتی شیرون مقیاس 1:8 به سرعت 1:8 نسخه واقعی این خودرو یعنی 52.5 کیلومتربرساعت (یک هشتم 420 کیلومتربرساعت) بود. البته دست پیدا کردن به این سرعت در دنیای ماشین‌های کنترلی امروزی چندان کار سختی نیست.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش شرکت لگو نسخه برابر با اندازه واقعی بوگاتی شیرون را ساخته بود که حتی قابل رانندگی نیز بود. اما سقف سرعت آن خودرو تنها 20 کیلومتربرساعت بود و سودایی که گروه دونات مدیا در سر داشتند بسیار هیجان انگیزتر بود. این گروه با کمی تقلب به جای تقویت موتور داخلی لگوی بوگاتی و استفاده از قطعات لگویی تنها با کمی تغییرات بدنه این خودرو را روی شاسی یک ماشین کنترلی دیگر سوار کردند.

نتیجه این تلاش‌ها بسیار بهتر از چیزی بود که تصورش را میکردند ولی متأسفانه رکوردشکنی آنها چندان پایدار نبود و همانطور که انتظار می‌رفت خودرویی لگویی نتوانست در این سرعت پایدار بماند و در نهایت قطعات آن از هم متلاشی شد. توصیف این پروژه جذاب به اندازه تماشای آن لذت بخش نیست، بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که ویدئوی آن را تماشا بفرمایید: (لینک دانلود ویدئو)