پیش‌بینی کاهش قابل‌توجه سود سامسونگ در بخش فروش گوشی‌های هوشمند و چیپ
1 min read

پیش‌بینی کاهش قابل‌توجه سود سامسونگ در بخش فروش گوشی‌های هوشمند و چیپ

با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند و کاهش تقاضا برای چیپ‌ها، تحلیلگران این صنعت پیش‌بینی می‌کنند که سود سامسونگ کاهش پیدا کند. اما امروز غول کره‌ای جهان خودش پیش‌بینی خود از وضعیت مالیش را اعلام کرده است و به نظر می‌رسد که نتایج به طرز قابل توجهی بدتر از آن چیزی است که حدس زده می‌شد.

پس از گزارش سود 13.27 میلیارد دلاری سال گذشته، سامسونگ امروز اعلام کرد که سود سه ماهه چهارم سال 2018 در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 29 درصد کاهش داشته و تنها 9.67 میلیارد دلار می‌باشد. برای آنکه متوجه اوضاع بد مالی در این دوره شوید، کافیست بدانید که این رقم 38.5 درصد کمتر از رکورد 15.6 میلیارد دلاری سه ماهه پیشین است. فروش کلی هم با کاهش همراه بوده است و 10.6 درصد کمتر از سال گذشته بوده و به 52.7 میلیارد دلار رسیده است.

اگر به دنبال دلیل این کاهش سود باشید، به نظر می‌رسد که رقابت شدیدی بین شرکت‌های چینی در جریان است و این برندها توانسه است در بازار گوشی‌های هوشمند کار سامسونگ را سخت‌تر از همیشه کنند و تقریباً میزان فروش این برند در کشور چین را نزدیک به صفر درصد برسانند. در کنار این موضوع، حاشیه سود سامسونگ با افزایش هزینه‌های بازاریابی در طول فصل تعطیلات کمتر شده است. با این وجود، غول کره‌ای در رابطه با آینده خود بسیار خوشبین است و امیدوار است که با تکنولوژی 4G و گوشی آینده این کمپانی که دارای صفحه نمایش تاشو خواهد بود، همچنان با اقتدار بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان باقی بماند.

نکته دیگر در رابطه با وضعیت سامسونگ اینست که تقاضا برای تراشه‌های این شرکت کاهش یافته است، چرا که شرکت‌ها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند و این باعث شده که درآمد شرکت از آن چه که تصور می‌شد کمتر باشد. سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که عملکرد ضعیف مالی آنها در طول سه ماهه اول سال 2019 نیز ادامه داشته باشد. اما در نیمه دوم سال؛ پیش‌بینی شده که تقاضا برای تراشه‌های حافظه دوباره افزایش پیدا کرده و شرکت روند سوددهی خود را ادامه می‌دهد. غول کره‌ای دنیای تکنولوژی گفته است که در آینده جزئیات بیشتری در خصوص گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2018 خود را منتشر خواهد کرد.