نمایشگاه CES 2019: تلویزیون منعطف LG R9 انقلاب دنیای تلویزیون ها

و در نهایت پس از وعده و وعید های بسیار از سوی LG، این شرکت کره ای به معرفی اولین تلویزیون منعطف (Rollable OLED) برای مصارف خانگی پرداخت. CES 2019 پر از هیجان و غافلگیری های جذاب، از جنس دیجیتال است؛ تلویزیون منعطف شرکت LG با نام R9 از نوعی پنل OLED بهره می برد که به مانند دیگر تلویزیون های OLED نیازی به منبع نوردهی نداشته و از این رو قابلیت انعطاف در آن ممکن شده است.

این تلویزیون در CES گذشته هم به نمایش درآمده اما هیچگاه به مرز تولید نرسید. این محصول انقلابی در صنعت تلویزیون خواهد بود. LG OLED R9 دارای 3 حالت نمایش Full View, Line View و Zero View است. این تلویزیون با دقت 4K، از درگاه جدید HDMI 2.1 بهره مند شده و دارای تکنیک های HDMI VRR و eARC است. پردازش اطلاعات در این تلویزیون بر عهده CPU/SOC نسل دومی Alpha 9 قرار دارد.

در بخش سیستم های صوتی، یک سامانه صوتی مانند ساند بار در زیر میز یا به عبارتی جلوی آن تعبیه شده است که از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی کرده و یک آمپلی فایر 100 واتی آن را تغذیه می کند. این سیستم صوتی از آرایش 4.2 بهره می برد. این شرکت اعلام کرده است که افزون بر R9 دیگر OLEDهای 2019 این کمپانی هم از Apple Airplay 2 و HomeKit نیز پشتیبانی می کنند.

این تلویزیون 65 اینچی از نیمه دوم سال 2019 راهی بازارهای جهانی خواهد شد. یکی از قابلیت های این تلویزیون آن است که حتی در حالت بسته یا Zero View هم کاربران می توانند از بخش صوتی آن مانند یک پخش کننده صوتی استفاده نمایند. در حال حاضر قیمت این تلویزیون هوشمند و جذاب اعلام نشده است.