همه‌ بازی‌های Nintendo Switch از ذخیره‌ داده‌های پشتیبان در حافظه ابری پشتیبانی نمی‌کنند
1 min read

همه‌ بازی‌های Nintendo Switch از ذخیره‌ داده‌های پشتیبان در حافظه ابری پشتیبانی نمی‌کنند

یکی از امتیاز‌های فروش سرویس آنلاین Nintendo Switch این است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مربوط به بازی‌ها را در حافظه ابری ذخیره کنند. این بدان معنا است که اگر هر گونه مشکلی برای کنسول کاربران به وجود بیاید، آن‌ها قادر خواهند بود تا اطلاعات ذخیره شده خود را دانلود کنند و کار خود را از همان‌ جایی که به پایان رسانده بودند، آغاز کنند؛ به همین سادگی.

متاسفانه بر اساس گزارش Game Informer، کاشف به عمل آمد که همه بازی‌های Switch از ذخیره سازی ابری پشتیبانی نمی کنند. این گزارش همچنین از بازی‌های Pokémon Let’s Go Eevee و Pikachu and Splatoon 2 به عنوان نمونه نام برده است و این گونه به این مسئله پرداخته است:

"سرویس عضویت آنلاین Nintendo (به صورت جداگانه فروخته می‌شود) و حساب Nintendo نیازمند بازی آنلاین هستند. این بازی‌ها ذخیره داده پشتیبان را در فضای ابری پشتیبانی نمی‌کنند، و در تمام کشور‌ها در دسترس نخواهند بود."

Nintendo نیز به یک واکنش عمومی پرداخته است و در طی آن به علت این مسئله که چرا همه بازی‌ها از ذخیره سازی در حافظه ابری پشتیبانی نمی‌کنند پرداخته است. آن‌ها ویژگی‌هایی مانند بازگردانی آیتم‌ها و رعایت عدالت بازی در اینترنت را به عنوان دلایل این عدم پشتیبانی بیان کردند. در واقع، این ویژگی به طور مثال این امکان را برای کاربران فراهم خواهد ساخت تا آیتم‌هایی که به سایر بازیکنان باخته اند را دوباره بدست آورند و یا رتبه آنلاین بالایی را که از دست داده اند را دوباره به خود اختصاص دهند. البته اکثریت قریب به اتفاق بازی های Nintendo Switch از ذخیره داده های پشتیبان در حافظه ابری پشتیبانی می کنند.

برای اطمینان از عدم تقلب در بازی‌های آنلاین و انجام بازی به صورت جوان‌ مردانه، منطقی به نظر می‌رسد که برای بعضی از بازی‌ها مانند Splatoon 2 امکان ذخیره داده‌های پشتیبان در حافظه ابری وجود نداشته باشد، یا اینکه این امکان نیز وجود دارد Nintendo این دلایل را فقط برای آرام ساختن مشتریان خود بیان کرده باشدو راه‌های دیگری برای جلوگیری از اینگونه تقلب‌ها سراغ داشته باشد. به هر حال فعلا شرایط این‌گونه است و همه‌ بازی‌های Nintendo Switch از ذخیره‌ داده‌های پشتیبان در حافظه ابری پشتیبانی نمی‌کنند.