نمایشگاه CES 2019: شاهکار گیمینگ Asus ROG Mothership GZ700
1 min read

نمایشگاه CES 2019: شاهکار گیمینگ Asus ROG Mothership GZ700

همانطور که می دانید، CES 2019 مملو از شگفتی های دنیای دیجیتال است؛ یکی از این شگفتی ها، بدون شک لپ تاپ یا به عبارتی نوعی کامپیوتر قابل حمل هیبریدی است که از سوی شرکت ASUS در این نمایشگاه معرفی شده است. ایسوس با چندین لپ تاپ پیشرفته ی گیمینگ از سری مدل های TUF و ROG در این نمایشگاه حضور یافته و چشم همگان را به هنر و توانایی های طراحی خود خیره کرده است.

یکی از این محصولات جذاب، Asus ROG Mothership GZ700 نام دارد؛ این محصول بی شباهت به نوت بوک نبوده اما بخش مانیتور و صفحه کلید آن به 2 قسمت مجزا تقسیم شده است. در نتیجه کاربران می توانند با آن به مانند یک سیستم دسکتاپ نیز رفتار نمایند. در بخش طراحی ظاهری هم مهندسان ایسوس سنگ تمام گذاشته و به محض آنکه کسی Asus ROG Mothership GZ700 را در میز کار شما مشاهده کند، متوجه خواهد شد که با یک محصول پیشرفته مخصوص بازی روبرو است.

صفحه کلید آن می تواند به نمایشگر متصل شده و یا از آن جدا گردد. کلید های 2.5 میلی متری آن دارای نور پس زمینه بوده و صفحه کلید به وسیله رابط بدون سیم 2.4 گیگاهرتزی به نمایشگر یا بخش قطعات متصل می گردد. به گفته ایسوس، این محصول حاصل 3 سال مهندسی و طراحی این شرکت است. Mothership یکی از چالش برانگیز ترین محصولات کامپیوتری در حوزه تهویه است.

در بخش تهویه، ایسوس از 8 هیت پایپ قطور استفاده کرده است. 4 هیت سینک به همراه اگزوزهایی که در اطراف نمایشگر قرار گرفته اند، دمای قطعات سخت افزاری را از آن خارج می کنند. به واقع این یک شاهکار مهندسی است! در سمت راست صفحه کلید، Key Pad لمسی قرار گرفته است که می تواند به عنوان ماوس پد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نمایشگر 17.3 اینچی آن با دقت FHD، زمان پاسخ دهی 3 میلی ثانیه و فرکانس بروزرسانی 144 هرتز را به همراه دارد. این نمایشگر دارای ماژول G-Sync است. کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 به همراه 8 گیگابایت حافظه GDDR6 نیز درون آن نصب شده و البته در بخش پردازش نیز Intel Core i9-8950HK به عنوان یک پرچمدار به خدمت گرفته شده است. در گزینه های حافظه با حداکثر 64 گیگابایت حافظه DDR4 در فرکانس 2666 مگاهرتز و البته 3 درایو SSD 512GB M.2 NVMe PCIe روبرو هستید که چیزی فراتر از سرعت را به شما ارائه می دهند.

وزن نهایی مدل های Asus ROG Mothership GZ700 به 4.7 کیلوگرم می رسد و مهمترین درگاه های آن شامل Thunderbolt 3، VirtualLink، USB 3.1 Gen 2 Type- A، HDMI و… است. گزینه های صوتی نیز 4 اسپیکر 4 واتی را نشان می دهند. شایان ذکر است که این محصول در چند نمونه و پیکربندی متفاوت راهی بازار خواهد شد که در بخش هایی مانند نمایشگر، با یکدیگر متفاوت هستند.