کاهش سود 80 درصدی الجی الکترونیکس در سه ماهه چهارم سال گذشته

الجی الکترونیکس در روز سه شنبه اعلام کرد که برخلاف انتظار تحلیلگران سود سه ماهه چهارم سال گذشته این کمپانی حدود 80 درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال پیش از آن کاهش یافته است. این کمپانی سود اکتبر تا دسامبر سال گذشته خود را 75.3 میلیارد وون (67.03 میلیون دلار) تخمین زده است و این درحالی است که این مبلغ باید با میانگین 387 میلیارد وونی که 11 تحلیلگر در I/B/E/S Refinitiv تخمین زده بودند مقایسه شود

الجی طی یک گزارش مالی نیز از کاهش 7 درصدی درآمد به 15.8 تریلیون وون خبر داد و این درحالی است که تحلیلگران انتظار مبلغ 16.3 تریلیون وونی را داشتند.

الجی جزئیات بیشتری را درباره سه ماهه چهارم سال گذشته خود منتشر نکرده و نتایج کامل را در پایان ژانویه اعلام خواهد کرد.تحلیلگران دلایل این کاهش سود کمپانی را کاهش سود تلوزیون های درجه یک آن و همچنین ادامه کاهش سود بخش تلفن های همراه الجی می دانند.

لی جائه یون، تحلیلگر Yuanta Securities در این باره می گوید: "این یک سورپرایز است، فروش لوازم خانگی کمپانی در بازارهای نوظهور و چین بدتر از همیشه بوده است و در همین حال تلوزیون های درجه یک کمپانی نیز نسبت به قبل کمتر سود دهی داشته اند."

تحلیلگران همچین عقیده دارند که پاداش های آخر سال و هزینه های بازاریابی برای گوشی های جدید نیز از عواملی هستند که بر این کاهش درآمد تاثیر گذار بوده اند.بر اساس اطلاعات Counterpoint Research، الجی در سه ماهه دوم سال گذشته 3 درصد از سهم کلی بازار گوشی های موبایل را در اختیار داشت.

این کاهش درآمد الجی در حالی رخ می دهد که پیش از این سامسونگ نیز از 29 درصد کاهش سود فصلی خود خبر داده بود؛ اولین نزولی کمپانی در دو سال گذشته.