نمایشگاه CES 2019: پاناسونیک OLED پرچمدار GZ2000 را رونمایی کرد
1 min read

نمایشگاه CES 2019: پاناسونیک OLED پرچمدار GZ2000 را رونمایی کرد

هر چند که CES 2019 مملو از معرفی محصولات سخت افزاری بوده و همچنان نیز هست، اما شرکت های صوتی و تصویری هم حضور پررنگی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند. در روزهای اخیر به محصولات جدید شرکت LG و Samsung اشاره کرده و حال نوبت به معرفی محصولی از شرکتی ژاپنی است. پاناسونیک یک خانواده جدید از OLEDهای پرچمدار خود را به CES آورده است.

تلویزیون های Panasonic GZ2000 در 2 سایز 55 و 65 اینچ راهی بازار شده و از فناوری OLED بهره می برند. پیشتر این شرکت یک پلیر UHD Blu-ray را با پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision معرفی کرده و حال تلویزیون های Panasonic GZ2000 را شاهد هستیم که از هر دو فناوری به صورت همزمان پشتیبانی کرده و به واقع اولین تلویزیون این شرکت با چنین ویژگی به حساب می آیند. یکی دیگر از قابلیت های آن پشتیبانی از فرمت HLG است.

تلویزیون های Panasonic GZ2000 از رزولوشن 4K برخوردار بوده و پاناسونیک از پردازنده اختصاصی خود با نام HCX Pro در آنها استفاده کرده است. این تلویزیون دارای فناوری LUT است که هدف آن انتخاب و نمایش رنگ های صحیح است. این تلویزیون دارای کالیبراسیون خودکار است. این OLED جذاب از الگوهای آزمایش CalMAN PatternGen پشتیبانی می کند.

به گفته پاناسونیک، OLEDهای پرچمدار جدید از فناوری صوتی Dolby Atmos بهره برده و سیستم صوتی آن توسط Technics طراحی شده است. این سیستم صوتی دارای تکنولوژی JENO Engine است. در بحث سیستم عامل، پاناسونیک از نسخه 4 سیستم عامل My Home Screen استفاده می کند. GZ2000 با Google Assistant و Amazon Alexa نیز سازگار است. در حال حاضر اشاره ای به قیمت گذاری تلویزیون های Panasonic GZ2000 نشده است.