گوگل تایید کرد که اندروید وان سازندگان تلفن‌های هوشمند را به حذف ویژگی ناچ مخفی مجبور نمی‌سازد
1 min read

گوگل تایید کرد که اندروید وان سازندگان تلفن‌های هوشمند را به حذف ویژگی ناچ مخفی مجبور نمی‌سازد

ممکن است به یاد داشته باشید که هفته پیش نوکیا 6.1 پلاس و HMD Global در میان یک بحث درمورد مخفی شدن ویژگی ناچ بودند. بسیاری از تلفن‌‌های هوشمند از نمایشگر ناچ، بعد از پیدا شدن روشی برای مخفی سازی آن استفاده می‌کنند. اما کمپانی فنلاندی، هفته پیش تصمیم گرفت‌ که آن را حذف کند.

در آن زمان یک مدیر از انجمن رسمی HMD اعلام کرده بود که گزینه مخفی کردن ناچ به دلیل الزامات اندروید وان گوگل حذف شده است. اگرچه اگر این داستان واقعیت داشت، سایر تلفن‌های هوشمند مجهز به اندروید وان نیز باید جلوگیری از مخفی کردن ناچ را توسط کاربران شروع می‌کردند.

خوشبختانه گوگل در XDA Developers تایید کرد که اندروید وان چنین الزامی را که تلفن‌های هوشمند مجبور به حذف ویژگی ناچ مخفی خود شوند را طلب نمی‌کند.

در همین راستا HMD نیز از طریق رئیس بخش تولیدات خود، Juho Sarvikas، اعلام کرد که آن‌ها دوباره تنظیماتی را برای مخفی سازی ناچ در نوکیا 6.1 پلاس قرار خواهند داد.

اما این سوال که چرا HMD ویژگی ناچ مخفی را از نوکیا 6.1 پلاس حذف کرده بود و چرا دلیل آن را الزامات اندروید وان گوگل اعلام کرده بود، همچنان باقی خواهند ماند. البته این سوالی است که ما هیچ وقت به پاسخ آن نخواهیم رسید و کمپانی فنلاندی ‌نیز احتمالا هرگز به اینکه یک اشتباه بزرگ کرده بود، اقرار نخواهد کرد.