نیسان لیف جدید محدوده حرکتی بیشتری دارد

یکی از خودروهای الکتریکی کارآمد نیسان که چند سالی از عرضه آن می گذرد، لیف است. شرکت ژاپنی لیف را به عنوان یک هاچ بک کارآمد مدت هاست در سبد محصولاتش قرار داده و خودرو سبزی به شمار می رود.

حال به تازگی نیسان نسخه جدیدی از لیف را معرفی کرده که می تواند محدود حرکتی بیشتری را بپیماید. این نسخه در حقیقت مدل بروزرسانی شده نسخه 2017 لیف الکتریکی به شمار می رود. نسخه جدید Leaf e+ نام گذاری شده و همانطور که از نام آن برمی آید دارای قدرت حرکتی بیشتر در مقایسه با مدل سال 2017 است.

در بحث طراحی تغییرات خاصی به وجود نیامده و ژاپنی ها تصمیم گرفتند تنها با افزودن پک باتری بزرگتر، محدوده حرکتی بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. لیف جدید با یک بار شارژ می تواند بیش از 361 کیلومتر مسافت را به سادگی بپیماید.

با افزوده شدن پک باتری پرظرفیت و بزرگتر، ارتفاع لیف جدید 5 میلمتری تغییر پیدا کرده است. همانطور که گفته شد تغییرات متعدد نبوده و طرفداران نباید انتظار یک مدل کاملا متفاوت از Leaf e+ الکتریکی داشته باشند. موتور این هاچ بک توانایی تولید قدرت 150 کیلووات ساعتی دارد. چنین قدرتی معادل 200 اسب بخار در پیشرانه های بنزینی بوده و نباید لیف جدید را در بحث قدرت دست کم گرفت.

این مدل جدید با قیمت 38 هزار دلار در بازار ژاپن عرضه می کند. این خودرو در اواسط سال 2019 وارد بازار اروپا می شود و قیمت 52 هزار دلاری خواهد داشت. تاریخ عرضه ایالات متحده Leaf e+ نیسان در بهار 2019 است اما هیچ اشاره ای به قیمت آن نشده و احتمالا در محدوده نسخه اروپایی خواهد بود. برای کسب جزئیات بیشتر بهتر است به وب سایت شرکت ژاپنی مراجعه کنید.

شایان ذکر است در اواخر 2018 نیسان چند محصول جدید معرفی کرد.