آیفون XR محبوب تر از XS Max

چند ماه قبل و در زمان معرفی آیفون های سال 2018 توسط اپل کمتر کسی تصور می کرد گوشی ارزان قیمت تر اپل با مشخصات سخت افزاری ضعیف تر در بین سه گانه معرفی شده روزی پرچمدار فروش محصولات این شرکت باشد. اما شرایط بازار های اپل به گونه ای پیش رفت که آیفون XR ارزان قیمت تر این شرکت حالا فروشی بیش از آیفون Xs Max به عنوان قدرتمندترین گوشی حال حاضر ساخت اپل را تجربه می کند و به زودی به پرفروش ترین محصول کمپانی تبدیل خواهد شد.

آیفون XS Max به لطف داشتن باتری با ظرفیت بیشتر، نمایشگر بزرگتر و نسبت قیمت به سخت افزار مناسب تر تا به حال بیشتر از مدل XS فروش داشته اما رقیب جدی آن نه دستگاهی از کمپانی های دیگر، بلکه محصولی ارزان قیمت تر از کارخانه خود اپل است. در گزارشی که اخیرا از سوی Mixapanel منتشر شده به خوبی مشخص است که XR همین حالا هم XS را پشت سر گذاشته و اگر به روند صعودی خود ادامه دهد ظرف چند ماه آینده حتی مدل قدرتمندتر XS Max را هم کنار می گذارد.

این در حالیست که آیفون XR نه دارای نمایشگر OLED است و نه از دوربین دوگانه بهره می برد اما عملکرد بسیار عالی پردازشی آن در کنار نرم افزار هوشمند برای افزایش کیفیت عکس های گرفته شده باعث شده بسیاری از کاربران ترجیح دهند با پرداخت قیمتی کمتر آن را خریداری کنند. همچنین در این نمودار می توان به خوبی مشاهده کرد فاصله بین آیفون های قدیمی و آیفون های جدید از نظر سهم از بازار تا چه اندازه زیاد است و با توجه به کاهش سفارش اپل برای ساخت قطعات در فاز بعدی، احتمالا هرگز آیفون های سال 2018 جایگزین مدل های قدیمی تر نخواهند شد. اپل روز گذشته اعلام کرد سفارش قطعات آیفون های خود را به دلیل فروش کمتر از انتظار در سه ماهه آینده 10 درصد کاهش خواهد داد.