نوکیا 6.2 با نمایشگر حفره‌دار و اسنپدراگون 632 عرضه خواهد شد
1 min read

نوکیا 6.2 با نمایشگر حفره‌دار و اسنپدراگون 632 عرضه خواهد شد

نسخه اصلی نوکیا 6 در ژانویه 2017 معرفی شد و درست یک سال پس از معرفی آن، جانشین این گوشی نوکیا 6.1 در ژانویه 2018 رونمایی شد. حالا به استناد اخبار جدیدی که منتشر شده، نسخه جدید این گوشی‌ها به زودی رونمایی خواهد شد.

گوشی آینده نوکیا که احتمالاً Nokia 6.2 نام خواهد گرفت، دارای ویژگی‌هایی جالب و جدیدی خواهد بود. از جمله آنها می‌توان به صفحه نمایش 6.2 اینچی که از تکنولوژی حفره در درون خود بهره می‎برد اشاره کرد. HMD البته در نظر دارد که در آینده نزدیک از گوشی دیگری با نام نوکیا 8.1 پلاس نیز رونمایی کند (عکس طراحی احتمالی آن را در تیتر مطلب مشاهده می‌کنید) که آن هم دارای حفره‌ای بر روی صفحه نمایش خود است. به نظر می‌رسد که نمایشگر نوکیا 6.2 مشابه همین گوشی باشد البته حاشیه‌های آن کمی بزرگتر به نظر می‌رسد.

به غیر از صفحه نمایش که طراحی آن تا حد زیادی مشخص شده؛ نوکیا 6.2 طبق گزارش جدید دارای دوربینی دوگانه با سنسورهای 16 مگاپیکسلی خواهد بود و از فناوری صوتی OZO Audio پشتیبانی می‌کند. اساساً این به معنی استفاده از میکروفون‌های چندگانه و ترکیب آن با الگوریتم صوتی برای ایجاد صدایی فراگیر و 360 درجه با کیفیت فوق العاده است. در داخل گوشی انتظار می‌رود که چیپ‌ست اسنپدراگون 632 کوالکام همراه با 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم طراحی شود. البته در خصوص حافظه ذخیره‌سازی حرفی به میان نیامده است، اما 64 گیگابایت به نظر حافظه مناسبی برای این گوشی میاید. نوکیا 6.2 هم بخشی از برنامه Android One است که با اندروید 9 پای خام در درون جعبه عرضه خواهد شد.

طبق اعلام منبع این خبر، نوکیا 6.2 در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه معرفی خواهد شد. فروش اولیه آن محدود به بازار چین خواهد بود، اما کمی بعد به اروپا و بازار آمریکا نیز منتقل می‎شود. البته این اخبار هیچکدام به تأیید رسمی HMD نرسیده‌اند اما این شرکت اخیراً اعلام کرده بود که قصد دارد گوشی‌های ارزان‌قیمتی را برای بازار اروپا معرفی کند. بنابراین نوکیا 6.2 می‌تواند یکی از آن گزینه‌ها باشد.