موافقت با ترخیص خودروهای توقیف شده گمرک
1 min read

موافقت با ترخیص خودروهای توقیف شده گمرک

از تیر ماه سال جاری، ثبت سفارش و واردات 1339 ردیف تعرفه ای کالا که شامل بیش از 1400 قلم کالا از جمله خودرو می باشد، با مصوبه دولت ممنوع شده بود. در پی این ممنوعیت امکان ترخیص خودروهای وارد شده به گمرک وجود نداشت. این تصمیم شوک بزرگی به بازار وارد کرد و در همین رابطه طرحی به دولت ارائه شد که در پی آن خودروهایی که پول آنها پرداخت شده و وارد گمرک شده‌اند ترخیص شود. به نظر میرسد که دولت امروز سرانجام موافقت خود را با این طرح اعلام کرده است.

کوروش مرشدسلوک، رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو اینگونه توضیح داده: خودرو ادامه داد: براساس جدیدترین اخبار به دست آمده دولت با ترخیص خودروهای متوقف در گمرک موافقت کرده است که امیدواریم دستورالعمل مربوطه هرچه زودتر به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ و اجرایی شود. مرشدسلوک در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت در گام بعدی با واردات خودروهایی که پیش از ممنوع شدن واردات، ثبت سفارش شده و پول آنها نیز پرداخت شده است اما به دلیل ممنوعیت واردات وارد کشور نشده‌اند نیز موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ضمن اشاره به این موضوع که تعداد قابل توجهی خودرو در انبار تولیدکنندگان خارجی و همچنین در بندر جبل‌علی امارات دپو شده است، افزود:

با توجه به آنکه از یک سو پول این خودروها به خودروسازان خارجی پرداخت شده و از سوی دیگر این خودروها به صورت پیش‌فروش به خریداران داخلی واگذار شده است امیدواریم با واردات و ترخیص این خودروها نیز موافقت شود.

میرسلوک معتقد است که موافقت دولت با واردات خودورهای توقیف شده در گمرک و در گام بعد با ورود باقی خودروهای ثبت سفارش و خریداری شده، می تواند تأثیر مثبتی بر بازار خودروهای وارداتی داشته باشد و نرخ های فعلی بازار را تعدیل کند. آیا شما هم چنین عقیده ای دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.