اینفوگرافی نوکیا و توضیح چگونگی مراحل آپدیت اندروید به زبان ساده
1 min read

اینفوگرافی نوکیا و توضیح چگونگی مراحل آپدیت اندروید به زبان ساده

در نظر گرفتن این واقعیت که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی، به‌روزرسانی‌های اندروید را در زمان‌های مختلفی عرضه می‌کنند؛ می‌تواند حس عدم اطمینان را در میان کاربران به وجود آورد. در حالیکه برخی از آنها ممکن است ندانند که چه زمانی آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند و برخی دیگر نمی‌دانند که آیا اصلاً برای محصول آنها آپدیتی در کار هست یا نه. حالا کمپانی HMD با انتشار پست جالبی در وب‌سایت خود جزئیات فرآنید آپدیت اندروید را برای کاربرانش به طرز بامزه‌ای توضیح داده است.

احتمالاً ایده استفاده از این اینفوگرافیک به دلیل درک بهتر این موضوع برای کاربران بوده است که چرا بعضی اوقات آپدیت‌های برای عرضه به دستگاه زمان می‌برند و چرا بعضی اوقات آنها در زمان‌ها مختلفی عرضه می‌شوند. حالا شما باید به این موضوع در نظر داشته باشید که انجام فرایند دریافت آپدیت توسط گوشی، از کارخانه‌ای به کارخانه دیگر متفاوت است، چرا که کمپانی‌ها راه‌های متفاوتی برای انجام این کار دارند.

با این حال در خصوص آپدیت اندروید برای دستگاه‌های نوکیا، اولین قدم دریافت کد اندروید از گوگل است. پس از آن که آنها نرم‌افزار را دریافت کردند، آن را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص دستگاه‌های نوکیا یکپارچه می‌کنند. مرحله بعد نیاز به همکاری با سازندگان چیپ‌ست است تا سازنده گوشی مورد نظر مطمئن شود که نرم‌افزاری که آنها آماده کرده‌اند، با سخت‌افزار دستگاه کار خواهد کرد. HMD اشاره کرده است که این مرحله براساس اولویت‌های سازندگان چیپ‌ست انجام می‌گیرد.

پس از آن مرحله تست فرا می‌رسد که آنها موارد دیگر مانند سازگاری با شبکه، وب گردی، اسمس، استریم ویدئو و … قبل از عرضه مورد آزمایش قرار می‌دهند. پس از آن نسخه بتا نرم‌افزار جدید برای تعداد محدودی از کاربران عرضه می‌شود تا مورد آزمایش آنها نیز قرار بگیرد. زمانیکه تمامی این مرحله‌ها انجام شد و کیفیت عملکرد آن در آزمون‌ها مورد تأیید قرار گرفت و تست‌های اپراتوری هم با موفقیت پشت سر گذاشته شد، آپدیت اندروید در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد.