اکسپریا XZ4 سونی در MWC 2019 معرفی خواهد شد اما نسخه کامپکت نه!

در حالیکه ما هیچوقت در نمایشگاه CES لاس وگاس انتظار معرفی گوشی هوشمند را نداریم، سونی اما این کار را انجام داده و میان‌رده‎‌های خوب Xperia XA2، XA2 Ultra و Xperia L2 را در نمایشگاه CES 2018 معرفی کرده است. همین موضوع باعث شده است تا گوشی‌های Xperia XA3، XA3 Ultra و Xperia L3 کاندیدهای معرفی در هفته پیش روی در رزوهای باقیمانده از نمایشگاه CES 2019 باشند.

اما به نظر می‌رسد که این شرکت برنامه‌های متفاوتی دارد و به جای آن چشم به کنگره جهانی موبایل دوخته است. احتمالاً "اولین گام" از مراسم‌های معرفی گوشی‌های سونی در سال جدید از نمایشگاه MWC بارسلونا آغاز خواهد شد و این راه استراتژی تجدیدنظر شد ژاپنی‌ها برای بازگشت دوباره سوددهی محصولات سونی در بازار گوشی‌های هوشمند است. البته ما هیچوقت به این موضوع شک نداشتیم که سونی در MWC 2019 حضور خواهد داشت، چرا که پیش‌تر نیز محصولات مهمی را در این نمایشگاه معرفی کرده بود که این شامل گوشی‌های بالارده و پرچمدار و میان‌رده نیز می‌شد. اما اینکه امسال کدام گوشی‌ها در مراسم معرفی می‌شوند جای سوال است.

اگر سونی تصمیم بگیرد که اکسپریا XZ4، اکسپریا XZ4 کامپکت، XA3، XA3 الترا و L3 را در اواخر فوریه معرفی کند. تعداد گوشی‌ها بسیار بالا خواهد بود آن هم فقط در یک مراسم. این به نظر کمی غیرمعمول می‌رسد که سونی از نمایشگاه MWC از 5 گوشی به طور همزمان رونمایی کند. بنابراین این احتمال وجود دارد که 3 گوشی میان رده در زمان دیگری معرفی شوند. البته ممکن است که نسخه Xperia XZ4 Compact اصلاً وجود نداشته باشد. این نظریه شوکه کننده توسط Don Mesa قائم مقام ارشد بازاریابی سونی موبایل در آمریکای شمالی مطرح شده است. دن مزا متعقد است که ایمان خود را در تولید گوشی‌های کامپکت از دست داده است و این ممکن است به پایان تولید آنها منجر شود.

گوشی‌های کامپکت سونی، نسخه‌های جمع و جور و کوچک شده اندازه اصلی هستند و این شرکت برای مدت زمان طولانی راحتی استفاده از آنها را قبول کرده بود، اما حالا به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها هم با دیگر سازندگان گوشی هوشمند مبنی بر این که "مردم به سطح بزرگتری برای محتوای گوشی نیاز دارند" هم‌نظر شده‌اند. با این مزا عقیده دارد که همیشه فضایی برای اندازه‌های متفاوت وجود دارد. از این رو نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا واقعاً تولید گوشی‌های کامپکت توسط سونی متوقف خواهد شد یا خیر. در همین حال سونی امیدوار است که با گوشی آینده خود، "تجربه عکاسی بسیار بهتری" برای کاربر ارائه کند و علاوه‌براین بحث ارائه فناوری 5G نیز مطرح است که البته گزینه آخر شاید در MWC 2019 قابل ارائه نباشد. پیش‌بینی شما از وضعیت سونی موبایل چیست؟