غوطه وری در بازی با مانیتورهای گیمینگ LG UltraGear
1 min read

غوطه وری در بازی با مانیتورهای گیمینگ LG UltraGear

شرکت LG سری جدید مانیتورهای UltraGear را برای نخستین بار در نمایشگاه IFA 2018 به نمایش درآورد؛ اینک این شرکت به طور رسمی مانیتورهای جدید UltraGear در مدل LG 34GK950F-B با فناوری FreeSync و LG 34GK950G-B با فناوری G-Sync را معرفی کرده است. این مانیتور 34 اینچی دارای پنل فوق عریض با نسبت تصویر 21:9 بوده و تکنیک DisplayHDR را با شدت نور 400 نیت به اجرا می گذارد. نسبت کنتراست 1000:1 و سرعت پاسخگویی 4 میلی ثانیه در نسخه مجهز به G-Sync و 5 میلی ثانیه در نسخه FreeSync، از جمله دیگر مشخصات این مانیتور مخصوص بازی و تخصصی هستند.

نرخ بروزرسانی (Refresh Rate) در این مانیتورها 100~144 هرتز است. استفاده از نانوذرات مورد استفاده در نور پس زمینه LED صفحه نمایش به منظور جذب طول موج نور اضافی و بهبود شدت کنتراست، به خلوص رنگ در این محصول نیز کمک می کند. به ادعای LG مانیتورهای UltraGear می توانند بیش از 1.07 میلیارد رنگ را به نمایش درآورد. شایان ذکر است که هر دو مدل دارای دقت 1440×3440 هستند.

این مانیتور تا 98% از گستره رنگ DCI-P3 را پوشش داده و در آنها پشتیبانی از ULMB برای مانیتور NVIDIA و یک تکنولوژی مشابه برای نمایش FreeSync 2 وجود دارد. مانیتورهای گیمینگ ال جی به فناوری Dynamic Action Sync نیز مجهز هستند که در کاهش تاخیر ورودی و نمایش نیز موثر است. همچنی نروشنایی هوشمند در حالت های RTS و FPS نیز در تنظیمات آنها گنجانده شده است. هر 2 مانیتور دارای رابط های DisplayPort، HDMI، هاب USB 3.0، خروجی هدفون و صدا هستند. مدل دارای NVIDIA G-Sync در پشت خود دارای حلقه های نورانی است.