سامسونگ و نگاهی به گذشته در آستانه 10 سالگی گلکسی‌های این شرکت

سامسونگ I7500 Galaxy را در اپریل سال 2009 معرفی کرد و حالا گوشی‌های اندرویدی این کمپانی وارد 10 سالگی خود می‌شوند. کهکشانی‌های سامسونگ به یکی از بزرگترین خط تولید گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شدند، اما این موضوع به لطف نوآوری‌ها و خلاقیت‌های برند بدست آمده است.

سامسونگ تاریخچه بلندبالایی از خلاقیت در محصولاتش دارد و DNA آنها را حتی می‌توان در گلکسی‌های مدرن امروزی نیز مشاهده کرد. در سال 1991 گوشی‌های موبایلی را به سطح جدیدی از این دستگاه یعنی TV phone ارتقاء داد. TV phone یک صفحه نمایش 1.8 اینچی رنگی داشت و در آن زمان حتی تصور هم نمی‌شد کرد که این صنعت قرار است به سمت نمایشگرهای 6 اینچی با کیفیتی باورنکردنی پیش برود. در همان سال سامسونگ گوشی-تلفن SPH-WP10 را هم معرفی کرد که حالا پدربزرگ ساعت‌های گلکسی واچ این کمپانی به حساب می‌آید.

نوآوری‌های سامسونگ در بخش صفحه‌نمایش تا T100 سامسونگ، اولین گوشی با صفحه‌نمایش Active Matrix ادامه پیدا کرد. کره‌ای‌ها به پیشرفت تکنولوژی صفحه نمایش‌های خود تا آنجایی ادامه دادند که در نهایت گوشی Galaxy Note Edge اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش خمیده را معرفی کردند. این ویژگی حالا به بخشی از امضای پرچمداران کهکشانی سامسونگ تبدیل شده است.

سری نوت از خط تولید گلکسی S جدا شد. نخستین گوشی نوت با صفحه نمایشی بزرگ معرفی شد و قلم S Pen برای اولین به جهان معرفی شد. از آن زمان چندین تبلت و گوشی هوشمند با قلم معرفی شدند، اما هیچکدام در اندازه‌های گوشی‌های سری نوت سامسونگ موفق عمل نکردند. سال گذشته هم کمپانی اعلام کرد که قصد دارد گوشی‌های تاشوی خود را معرفی کند و این گام دیگری در زمینه تولید نمایشگرهای خمیده خواهد بود.

البته سامسونگ و گوشی‌های این شرکت به طور قطع در طول این سال‌ها چیزی بیشتر از صفحه نمایش داشتند. جدیدترین تکنولوژی‌ای که احتمالاً شاهد حضور آن در پرچمداران سامسونگ باشیم تکنولوژی 5G است. پس از معرفی شبکه 5G در کره جنوبی، سامسونگ اولین شرکتی بود که گواهینامه FCC را در تجهیزات سخت‌افزاری 5G دریافت کرد. بدین ترتیب در نیمه اول سال 2019 باید منتشر معرفی گوشی 5G این شرکت باشیم. کره‌ای‌ها قرار است که 1 اسفند از خانواده گلکسی S10 رونمایی کنند، هر چند که گفته می‌شود نسخه 5G آن کمی دیرتر و در اواسط بهار رونمایی خواهد شد.