پیش‌فروش عجیب محصولات ایران خودرو به تعویق افتاد
1 min read

پیش‌فروش عجیب محصولات ایران خودرو به تعویق افتاد

ایران خودرو به تازگی شرایط پیش فروش محصولات جدید خود را اعلام کرده بود. این فروش قرار بود که از امروز، سه شنبه 20/6/97 آغاز و تا 31/6/97 و یا زمان تکمیل ظرفیت ادامه داشته باشد. اما امروز مدیرعامل ایران‌ خودرو از پیش ‌فروش محصولات این خودروسازی تا اوایل هفته آینده خبر داد. او اعلام کرد که پیش فروش محصولات ایران خودرو به تعداد 40 هزار دستگاه پیش از دریافت مجوز از مراجع ذی ربط آغاز می شود.

او همچنین گفت: ما از گروه خودروسازی سایپا اسامی کسانی را که در پیش فروش این گروه ثبت نام کردند درخواست کردیم و به ‌محض دریافت اسامی ثبت ‌نام‌کنندگان در پیش فروش گروه خودروسازی سایپا و نیز دریافت مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط به‌احتمال زیاد از اوایل هفته آینده ثبت نام برای پیش‌فروش محصولات ایران خودرو را آغاز خواهیم کرد. او در ادامه اعلام کرد: با تسهیلاتی که در روند تأمین و ترخیص قطعات خودرو آغاز شده امیدواریم بتوانیم به‌زودی به همه تعهدات باقیمانده تحویل خودروها عمل کنیم. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم تا سه ماه آینده روند تولید و فروش خودروها به حالت عادی بازگردد.

اما نکته عجیب در خصوص شرایط پیش فروش ماشین های ایران خودرو، این بود که نه تنها مانند پیش فروش محصولات سایپا قیمت نهایی محصولات اعلام نشده بود، بلکه حتی خود محصولات هم معرفی نشده بودند! به بیان ساده تر، یعنی علاقمندان به خرید محصولات ایران خودرو مبلغ 20 یا 25 میلیون تومان به حساب این شرکت واریز می کنند، پس از انتظار 14 تا 18 ماهه برای تحویل خودروی خود که نه میدانند نام آن چیست، نه از قیمتش مطلع اند، اقدام می کنند. هر چند که این موضوع در ظاهر شبیه به یک شوخی به نظر میرسد، اما ایران خودرو در ستون شرح محصول، عنوان کرده است "محصولات تولیدی قابل عرضه در زمان تحویل" به ثبت نام کنندگان تعلق می گیرد.