قابلیت جدید گوگل پلی استور به شما میزان حافظه باقیمانده در گوشی را اعلام می‌کند
1 min read

قابلیت جدید گوگل پلی استور به شما میزان حافظه باقیمانده در گوشی را اعلام می‌کند

زمانیکه کاربران اندرویدی برنامه Google Play Store را باز کنند و قصد این را داشته باشند که چک کنند چه برنامه‌هایی بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند، حالا نشانه جدیدی در صفحه مورد نظر ظاهر می‌شود که به کاربر نشان می‌دهد برای نصب برنامه‌های جدید چه میزان حافظه در گوشی در دسترس دارد.

این قابلیت اولین بار توسط ijazulhaqci کاربر شبکه اجتماعی ردیت مشاهده شد و Droid-Life آن را منتشر کرد. وضعیت حافظه که قابلیت جدید است درصد فضای اشغال شده از حافظه گوشی را نشان می‌دهد. این امکان همچنین میزان فضای باقیمانده برای نصب برنامه‌های جدید به همراه یک نوار وضعیت نمایش می‌دهد.

برای آنکه قابلیت جدید را در گوشی خود مشاهده کنید، گوگل پلی استور را در گوشی اندرویدی خود باز کنید. منو سه خطی، در قسمت بالا سمت چپ را انتخاب کنید، پس از آن گزینه My apps & games را انتخاب کرده و در زبانه بالای صفحه گزینه Installed را انتخاب کنید. نوار وضعیت حافظه را حالا در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. اما قضیه به همینجا ختم نمی‌شود. اگر حافظه گوشی در آن حدی پر است که امکان نصب یا آپدیت برنامه‌ای وجود ندارد، همان نوار وضعیت Storage را انتخاب کنید تا به صفحه دیگری برای خالی کردن حافظه (Free up space) منتقل شود. در این صفحه شما می‌توانید با حذف برنامه‌هایی که دیگر از آنها استفاده چندانی ندارید، کمی فضای گوشی اندرویدی‌تان را خالی کنید.

جالب اینجاست که با ورود به صفحه Free up space به نکته جالبی بر خواهید خورد. اپلیکیشن‌ها به ترتیب کمترین میزان استفاده شما از آنها قرار گرفته‌اند. به عبارت دیگر برنامه‌هایی در صدر این لیست قرار دارند که شما برای یک مدت طولانی احتمالاً آنها را دست نزده‌اید. در مقابل در انتهای لیست پراستفاده‌ترین برنامه‌ها قرار دارند. ترتیب قرار گرفتن برنامه‌ها به این روش بسیار هوشمندانه است و حذف برنامه‌های بدون استفاده برای کاربران را بسیار راحت‌تر می‌کند.