آخرین اطلاعات از دوربین، طراحی و حافظه گوشی‌های گلکسی S10

در حدود 6 هفته به معرفی گوشی‌های گلکسی S10 باقی مانده است و اطلاعات جدیدی در رابطه با دوربین، طراحی و حافظه این گوشی منتشر شده است که همگی اخبار پیشین را تأیید می‌کنند. علاوه‌براین جزیات جدیدی در رابطه با لوازم جانبی این دستگاه نیز منتشر شده است.

دوربین

همانطور که پیش‌تر مشخص شده بود، تمام مدل‌های گلکسی S10 در مقایسه با نسل قبلی و دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی اس9 با دیافراگم متغیر بهبود خواهند داشت. این دوربین‌ها از فوکس خودکار، لرزشگیر تصویر اپتیکال نیز پشتیبانی خواهند کرد، 2 ویژگی که انتظار می‌رود کیفیت فیلمبرداری 4K را بهبود ببخشند. علاوه‌براین دوربین اصلی باید از ضبط ویدئو صحنه آهسته (Super Slow-Mo) پشتیبانی کند، اگرچه چگونگی بهبود هنوز مشخص نیست، اما در حال حاضر می‌تواند 0.4 ثانیه به صورت متوالی با نرخ 720p فیلمبرداری کند. البته ویژگی Bright Night هم برای بهبود حالت عکاسی در شب عرضه خواهد شد. سنسور اصلی این دوربین با یک دور 16 مگاپیکسلی زاویه عریض همراه خواهد شد که امکان ثبت فضای بیشتری در تصویر را به کاربر می‌دهد. متأسفانه این دوربین نه فوکس خودکار دارد و نه لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS). البته دوربین مدل گلکسی S10+ دارای یک سنسور سوم 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو نیز خواهد بود. برخلاف سنسور زاویه عریض، این دوربین هم فوکس خودکار دارد و هم OIS.

طراحی

سامسونگ در طراحی گوشی پرچمدار آینده خود تغییراتی اعمال کرده است. به عنوان مثال بدنه مات گوشی‌های سری گلکسی S9 جای خود را به بدنه براق در گوشی‌های گلکسی S8 داده است. نحوه طراحی بلندگو مانند آنچه که در نوت 9 دیدیم، تغییر کرده است. در نسخه بزرگتر، یعنی گلکسی S10+ اندازه دوربین پاور بزرگتر شده است. گلکسی S10 و S10E اما کلیدهای کوچکتری دارند که البته نسخه کوچکتر دارای سنسور اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: سرعت 1.5 برابری نسل آینده تراشه حافظه در گلکسی S10

حافظه

Max Weinbach افشاگری بود که امروز در رابطه با حافظه این گوشی‌ها اطلاعاتی منتشر کرد. ارزان‌ترین مدل، یعنی Galaxy S10E فقط در یک پیکربندی با 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در دسترس خواهد بود. نسخه استاندارد Galaxy S10 با 6 گیگاباین حافظه رم و 128 – 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد و دیگر خبری از نسخه 64 گیگابایتی نخواهد بود. همین میزان حافظه برای نسخه پلاس نیز در نظر گرفته شده است، البته یک نسخه دیگر با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی از این گوشی نیز موجود خواهد بود. البته پرچمداران خانواده گلکسی S10 امسال دارای یک نسخه 5G نیز هستند که این گوشی در سه نسخه لوکس 8+256 گیگابایتی، 8+521 گیگابایتی و 12 گیگابایت + 1 ترابایت عرضه خواهد شد.

لوازم جانبی

علاوه‌براین به نظر میرسد سامسونگ در حال آماده‌سازی باندلی حاوی ایربادزهای AKG در جعبه این گوشی‌ها است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا سخت‌افزار این ایربادها هم بهبود پیدا خواهد کرد یا خیر، اما رنگ آنها عوض شده و لوگوی جدیدی در یک سمت آنها حک شده است. لوازم جانبی دیگری که در جعبه گوشی قرار خواهد گرفت شارژر سریع است، که این بار حداقل 20 واتی خواهد بود و در رنگ مشکی مات عرضه خواهد شد.