سامسونگ احتمالا ماه ها قبل خنک کننده مایع را به نام خود ثبت کرده است
1 min read

سامسونگ احتمالا ماه ها قبل خنک کننده مایع را به نام خود ثبت کرده است

یک سند اختراع شده در اداره ثبت اختراع کره جنوبی(KIPO) توسط سامسونگ با شماره کاربردی ‘1020180096240’ نشان می دهد که کمپانی سامسونگ در حال تلاش بوده است تا سیستم خنک کننده مایع، یعنی همان چیزی که ماه‌ها است در تلفن ها استفاده می‌شده را به نام خود ثبت کند.

درحالی که سامسونگ اخیرا در تاریخ 17 آگوست، کمی بعد از ارائه گلکسی نوت 9، درخواست بازرسی در این مورد کرده بود، این پرونده از نوامبر 2016 در اداره ثبت شده بوده است. حداقل یک تناقض بین لیست طراحی شرح داده شده و آنچه واقعا در عمل در پرچم دار سامسونگ به کار رفته است وجود دارد، البته مشخص شد سامسونگ از سری گلکسی S7 از این اختراع استفاده می‌کرده است. به طور مثال از فیبر کربن بین دو ماده حرارتی رابط(TIMs) اطراف مولفه خنک کننده مسی در این خنک کننده استفاده شده است. در حالی که هیچ اثری کربن با ماده ذکر شده ای در سراسری لیست اختراعات جهان وجود ندارد.

بر اساس این گفته‌ها، این اختراع از یک خنک کننده مسی استفاده می‌کند که بین دو مایع تزریقی TIMs جاسازی شده است. عکس‌ها و توصیف‌های بیشتر نشان می‌دهند که هیتسینگ در همان جایی که قبلا در دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس 9، گلکسی اس9 پلاس و گلکسی نوت9 دیده بودیم قرار دارد.

همچنین یک یادداشت در پایین سند اختراع بیان می‌کند که به روز رسانی سند به خود آن بستگی دارد و در نوامبر منتشر خواهد شد. با توجه به عمر اختراع و به کار رفتن آن در چندین گوشی سامسونگ به نظر می‌رسد که این یک خطا از طرف سامسونگ باشد. این کمپانی ممکن است به سادگی توضیح تکنولوژی اصلی به کار رفته در اختراع را نادیده گرفته باشد. به هرحال این‌ها می‌توانند دلایل خوبی برای این باشند که چرا یک سال طول کشید تا این اختراع توسط KIPO بازبینی و ثبت شود.