هوش مصنوعی قادر به تشخیص بیماری های ژنتیکی از روی چهره

هوش مصنوعی به تازگی قادر است تا بیماری های ژنتیکی را از چهره ی افراد تشخیص دهد. در واقع پژوهشگران بریتانیایی موفق شدند تا راهی برای تشخیص بیماری های نادر ژنتیکی پیدا کنند و بیماری را از چهره ی افراد می توانند بخوانند.

طبق جدیدترین مطالعات انجام شده هوش مصنوعی با دقت بسیار بالایش می تواند مشکلات و اختلالات ژنتیکی را بر اساس یک سری عکس از چهره ی بیمار تشخیص دهد. این تکنولوژی با بررسی چهره ی فرد از تصاویر مختلف می توانید بیماری های ژنتیکی نظیر سندرم را بدون هیچ گونه آزمایشی از روی عکس های چهره شناسایی نماید.

بر اساس آمار و بررسی ها تقریبا 8 درصد مردم از بیماری های ژنتیکی رنج می برند که این بیماری ها از طریق چهره توسط هوش مصنوعی قابل تشخیص خواهد بود. در واقع این تکنولوژی با تشخیص سریع می تواند از وخیم شدن بیماری قبل بروز علائم جلوگیری کند. این تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری تحول بزرگی در دنیای پزشکی خواهد بود و تاثیر خوبی بر رشد تشخیص بیماری ها به خصوص بیماری ها ژنتیکی خواهد داشت. البته تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و دانشمندان امیدوارند تا بتوانند این بیماری های ژنتیکی را کنترل نمایند و به کمک یادگیری عمیق تغییرات خوبی ایجاد نمایند.

این پروژه از طریق 17 هزار تصویر صورت بیماران می تواند 200 نوع سندرم مختلف را تشخیص دهد. بر اساس تست و آزمایش این تکنولوژی باید بگوییم که هوش مصنوعی قادر است تا 91 درصد بیماری های ژنتیکی را از طریق چهره درست تشخیص دهد و می تواند تغییرات چهره و ویزگی های چهره ی فرد بیمار پیش بینی نمایند.