نوکیا 9 پیش از نمایشگاه MWC معرفی خواهد شد، نسخه اسنپدراگون 855 در دست ساخت
1 min read

نوکیا 9 پیش از نمایشگاه MWC معرفی خواهد شد، نسخه اسنپدراگون 855 در دست ساخت

به نظر می‌رسد که سرانجام انتظارها به پایان خواهد رسید. گزارش جدیدی ادعا می‌کند که HMD گوشی نوکیا 9 را پیش از نمایشگاه MWC (طبق گزارشی دیگر هفته آخر ژانویه) معرفی خواهد کرد و به طور قطع پیش از ماه مارچ فروش آن آغاز خواهد شد.

شاید دلیل آن اینست که HMD نمی‌خواهد محصول جدیدش که از مدت‌ها در دست توسعه است، با چیپ‌ست اسنپدراگون 845 با دیگر پرچمداران سال 2019 مقایسه شود. اما به نظر می‌رسد که این کمپانی فنلاندی راهکاری برای مشکل داشته باشد. یک نسخه از نوکیا 9 (شاید سیروکو) با اسنپدراگون 855 قرار است که در ماه آگوست (اواسط تابستان) و با پشتیبانی از شبکه 5G معرفی شود. دوربین‌های این گوشی هم قرار است که در مقایسه با نسخه استاندارد بهبود داشته باشد. نوکیا 9 قرار است که اولین گوشی هوشمند جهان به دوربین‌های پنج‌گانه و از برند PureView باشد که از حالت عکاسی در شب هم پشتیبانی خواهد کرد.

البته این همه ماجرا نیست؛ در خبرها اعلام شده است که نوکیا 9 PureView اولین گوشی کمپانی HMD با سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر خواهد بود و حتی ویدئوهای معرفی این قابلیت به صورت انیمیشن نیز در رسانه‌ها منتشر شده است. صفحه نمایش OLED این گوشی 5.9 یا 5.99 اینچی خواهد بود و رزولوشن آن QHD است. حافظه رم آن 6 یا 8 گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی آن 128 گیگابایت خواهد بود. ظرفیت باتری آن 4150 میلی آمپرساعت است و از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. نوکیا 9 دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و غبار IP68 است.

نسخه پایه آن با اسنپدراگون 845 احتمالاً در بازار چین به قیمت 6000 یوان (885 دلار – 775 یورو) به فروش خواهد رسید.