لنوو اولین گوشی هوشمند با اسنپدراگون 855 را عرضه خواهد کرد
1 min read

لنوو اولین گوشی هوشمند با اسنپدراگون 855 را عرضه خواهد کرد

در ماه دسامبر اعلام شد که Z5 Pro GT پرچمدار جدید کمپانی لنوو قرار است که با 12 گیگابایت حافظه رم، طراحی کشویی و چیپ‌ست اسنپدراگون 855 کوالکام عرضه شود.

حالا وب‌سایت MySmartPrice که روز گذشته اطلاعات ارزشمندی از گوشی Galaxy S10 X منتشر کرده بود، امروز اعلام کرده است که Z5 Pro GT در تاریخ 29 ژانویه، یعنی 9 بهمن ماه به صورت انحصاری در چین معرفی خواهد شد. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، پرچمدار آینده لنوو اولین گوشی هوشمند بازار خواهد بود که دارای جدیدترین و قوی‌ترین (به استناد بنچمارک‌های لو رفته) چیپ‌ست بازار، یعنی اسنپدراگون 855 می‌باشد. به طرز جالبی این موضوع تاج را از سامسونگ که برای سال‌ها افتخار این را داشت که پرچمداران سری گلکسی S آن اولین گوشی‌های بازار با چیپ‌ست بالارده کوالکام باشند را گرفته و به لنوو تحویل می‌دهد. البته اگر چنین اتفاقی بیفتد.

سامسونگ قرار است که از کهکشانی‌های سری S10 را در تاریخ 20 فوریه (1 اسفند) رونمایی کند. تنها در صورتی که لنوو تصمیم بگیرد مراسم معرفی گوشی Z5 Pro GT را یک ماه به تعویق بیندازد و یا سامسونگ مراسم معرفی خود را زودتر برگزار کند (دو سناریویی که احتمال هر دوی آنها بعید است)، غول کره‌ای برنده این رقابت خواهد شد. البته لازم به ذکر است که پرچمدار لنوو قرار بود که در تاریخ 24 ژانویه معرفی شود، اما تاریخ جدید 29 ژانویه را اعلام کرده است، بنابراین شاید چندان دور از انتظار نباشد یک بار دیگر این مراسم به تعویق بیفتد.

البته بد نیست به نکته مهم دیگری هم در این میان اشاره داشته باشیم و آن اینکه لنوو پیش‌تر در رابطه با محصولات خود بزرگنمایی کرده اما پس از معرفی معلوم شده است که محصول نهایی تفاوت‌های اساسی با تبلیغات آن دارد. به عنوان مثال تابستان گذاشته لنوو ادعا کرده بود که گوشی Lenovo Z5 دارای 4 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی است و صفحه نمایش آن کاملاً بدون حاشیه است. 2 موردی که پس از معرفی مشخص شد صحیح نیست. این گوشی دارای 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی است و در بالای نمایشگر آن نیز یک ناچ طراحی شده است!

با تمامی این اوصاف، امروز 15 ژانویه است و تقریباً 2 هفته به تاریخ مورد نظر (29 ژانویه) باقیمانده است. باید دید که آیا لنوو اولین گوشی هوشمند بازار را در آن تاریخ با اسنپدراگون 855 معرفی خواهد کرد و یا مانند سال‌های گذشته باید منتظر پرچمداران سامسونگ بمانیم.