پایان پشتیبانی از ویندوز 7 نزدیک است!

ویندوز 7 که تا مدتی پیش یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سیستم عامل های مایکروسافت بود به زودی به پایان دوره ی پشتیبانی خود خواهد رسید. این سیستم عامل موفقیت بزرگ مایکروسافت بوده و به جرات می توان گفت که ویندوز 10 به تازگی توانسته تا از آن پیشی بگیرد. اما ظاهرا کاربران باید با این سیستم عامل خداحافظی کنند.

بر اساس گفته های مایکروسافت، ویندوز 7 تا 14 ژانویه سال 2020 پشتیبانی خواهد شد و پس از آن این پشتیبانی رایگان به پایان خود خواهد رسید. در واقع کاربران ویندوز 7 فقط تا دی 98 فرصت دارند تا از این سیستم عامل بهره ببرند و پس از آن باید برای دریافت آپدیت های امنیتی هزینه بپردازند.

البته در مطالب قبل اشاره کردیم که مایکروسافت از ویندوز 7 تا سال 2023 پشتیبانی خواهد کرد اما باید اشاره کنیم که این پشتیبانی تا سال 2023 رایگان نخواهد بود. همانطور که می دانید مایکروسافت سعی دارد تا با این روش همه ی کاربران را به سمت ویندوز 10 بکشاند. البته اگر کاربران به هر صورت بخواهند تا از ویندوز 7 بهره ببرند باید بدانند که وضعیت امنیتی از سوی مایکروسافت تضمین نخواهد شد و پچ های امنیتی را دریافت نخواهند کرد.

ظاهرا ویندوز 7 باید به اجبار جای خود را به ویندوز 10 بدهد و از رقابت های کناره گیری نماید. در نهایت اگر هنوز از کاربران ویندوز 7 هستید باید بگوییم که فقط 1 سال دیگر برای استفاده ی رایگان از ویندوز 7 فرصت دارید. بهترین کار این است که هر چه زودتر سیستم عامل خود را به ویندوز 10 تغییر دهید و از خدمات امنیتی مایکروسافت بهره مند شوید.