مایکروسافت درحال ساخت نسخه ای از ویندوز 10 برای دستگاه های خم شدنی

از Windows RT گرفته تا Windows 10 در حالت S mode، مایکروسافت همیشه درنظر داشته است تا ویندوز را کارآمد تر کند. اما حالا واقعا دلایلی وجود دارد که این کمپانی رسما در حال انتقال چیزهایی به سطحی دیگر است. یک نشت اطلاعات از ویندوز 10 نشان می دهد که مایکروسافت درحال ساخت ویندوز 10 برای دستگاه های خم شدنی آینده است. براساس نوشته Buildfeed، وبسایتی اختصاص داده شده برای پیدا کردن شماره های بیلد ویندوز 10، مایکروسافت درحال کار بر روی نسخه “rs_shell_devices_foldables” در به روز رسانی بعدی ویندوز 10 با نام کد 19H1 است. با اتصال به شماره بیلد 18313.1004، این اولین باری است که نسخه جدید ویندوز 10 برای دستگاه های خم شدنی ثبت می شود. پیش از این، تنها چنین چیزی تحت عنوان Windows Core OS، یک نسخه مدولار از ویندوز 10، شایعه شده بود.

به طور غیر رسمی این مسئله نمایان می سازد که تیم مایکروسافت به صورت داخلی در حال کار بر روی عناصر روابط کاربری و اپلیکیشن ها برای خانواده جدید دستگاه های خم شدنی هستند. اگرچه با توجه به اینکه این نسخه هنوز عمومی نشده است نمی توان گفت که چه ویژگی هایی را شامل می شود. با این حال، The Verge تایید می کند که مایکروسافت در حال تبدیل کردن دستگاه های خم شدنی و دستگاه های دو نمایشگر به یک منطقه بزرگ سرمایه گذاری هم برای ویندوز و هم برای سورفیس است. بنابراین ثبت 19H1 می تواند قدم نخست برای اتفاق های بزرگ آینده باشد.

اگر به شایعات گذشته توجه می کردیم، این طور برداشت می شد که بیلد داخلی می تواند برای دستگاه های آندرومدا مایکروسافت در نظر گرفته شده باشد، اما به نظر می رسد که مایکروسافت ویندوز 10 را برای سری جدیدی از دستگاه ها می سازد؛ شاید سورفیس سنتورس ها با نمایشگر های بزرگ تر که در اواخر امسال ارائه می شوند. همچنین بیلد داخلی می تواند نشان دهنده همکاری مایکروسافت با یک کمپانی دیگر باشد چرا که اخیرا لنوو حق اختراعی مربوط به یک لپتاپ را با نمایشگر انعطاف پذیر OLED به ثبت رسانده است.

این اولین تغییرات داخلی شایعه شده برای ویندوز 10 نیست. در اواخر سال 2018 مشخص شد که مایکروسافت ممکن است در حال کار بر روی سیستم عامل جدید Windows Lite OS برای کروم بوک ها باشد. Lite OS تنها برنامه های پیشرفته وب و سایر برنامه های UWP که از طریق فروشگاه مایکروسافت دانلود می شوند را اجرا می کند و می تواند بر روی دستگاه های مجهز به هر نوعی از CPU، به ویژه پردازنده های جدید کوآلکوم، اجرا شود. در هر صورت، سال 2019 می تواند سالی باشد که مایکروسافت با سری جدیدی از دستگاه های ویندوزی وارد عرصه می شود.