کارت گرافیکی با 2 تراشه اورکلاکی! (MSI RTX 2080 Ti Lightning Z)

در جریان نمایشگاه CES 2019 به پوشش بسیاری از محصولات معرفی شده به همراه دستاوردهای کمپانی ها در حوزه های سخت افزار پرداختیم؛ در چند نوبت نیز کارت گرافیک های MSI را هدف قرار دادیم؛ حال باز هم از نمایی نزدیک تر به سراغ جدید ترین کارت گرافیک های MSI و البته یک پرچمدار جذاب با نام RTX 2080 Ti Lightning Z می رویم.

کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti Lightning Z یکی از برترین جهان با تراشه RTX 2080 Ti است که MSI از مدار تحویل جریانی با 19 فاز رگولاتر در آن استفاده کرده است. 3 رابط 8 پین نیروی مورد نیاز آن را تامین می کنند. 2 تراشه بایوس برای این کارت گرافیک در نظر گرفته شده است که تراشه نخست می تواند به فرکانس 1770 مگاهرتز در وضعیت اورکلاک دست یافته و تراشه دوم برای اورکلاک با خنک کننده های LN2 طراحی شده است.

کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti Lightning Z کاملا برای اورکلاک و کاربردهای افزاینده فرکانس تولید و طراحی شده است. این محصول به خروجی های گرافیکی DisplayPort، HDMI و USB Type-C مجهز شده است. هیت سینک آن به واقع بسیار بزرگ بوده و حتی از برخی از مدل های مشابه در برندهای دیگر نیز بزرگتر است. 3 عدد فن پیشرفته TORX تهویه آن را بر عهده دارند.

این کارت گرافیک که بخش هایی از بدنه آن با متریال فیبرکربن طراحی شده است، دارای یک نمایشگر OLED بوده و این نمایشگر ضمن نمایش برخی تصاویر غیر فنی، می تواند مشخصات و مولفه های فنی را نیز به نمایش در آورده و مانیتورینگ آنی کارت گرافیک را ممکن سازد. MSI RTX 2080 Ti Lightning Z با فناوری Mystic Light برای دیودهای LED RGB نیز سازگار بوده و از برنامه های اختصاصثی دیگر مانند Dragon Center و Phantom of Lighting نیز حمایت خواهد کرد. MSI تا کنون اشاره ای به قیمت گذاری این کارت گرافیک نکرده اما می دانیم که در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی راهی بازارهای جهانی خواهد شد.